משטרת ישראל מציגה: מדרחוב נקי מרוכלות לא חוקית; סיעת 'דרום העיר' למען שיטור-קהילתי

למי שהגיע למדרחוב נווה שאנן בסוף השבוע, ציפתה הפתעה. המדרחוב הידוע כמוקד של מהגרי עבודה, מסתננים ומבקשי מקלט מאריתריאה, היה נקי מרוכלים.

בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי האחרון, הגיעו למדרחוב ולמתחם התחנה המרכזית הישנה עשרות שוטרים ממשטרת תל אביב, מתוגברים בכוחות מג"ב ובשוטרים מיחידות נוספות על מנת להחזיר את הסדר למקום. בתוך שעתיים נעלמו מהמקום רוכלים, שאת רכושם המוצע למכירה החשוד כגנוב השוטרים החרימו. חבורות הנתינים הזרים שנהגו להתמקם במרכז המדרחוב ולמכור אופניים ללא כל הפרעה נעלמו כלא היו.

הנוכחות המשטרתית נמשכה לאורך כל הסוף שבוע, גם לאחר שהפינוי הושלם. שוטרים סיירו רגלית ברחובות המקיפים את נווה שאנן ופרשי המשטרה הפגינו נוכחות. ללא ספק, פעילות המשטרה הפתיעה את המהגרים הנתינים הזרים.

"פינוי הרוכלים בסוף השבוע מצטרף לפעילות שאנחנו מקיימים בשבועיים האחרונים. יחד עם השר לביטחון פנים החלטנו לשנות את אופן הפעילות באזור, ולעסוק בפעילות מבצעת במטרה לייצר נורמה של כיבוד החוק" סיפר ניצב בנצי סאו מפקד מחוז תל אביב. לדבריו, במשטרה מקווים להחזיר את כוח ההרתעה מול המסתננים, ולצמצם משמעותית את הפשיעה באזור התחנה המרכזית הישנה.

מדרחוב נווה שאנן בסופ"ש האחרון (תמונה: משטרת ישראל)

בתוך כך, היום נודע כי סיעת 'דרום העיר' החלה לקדם את נושא השיטור הקהילתי בשכונות דרום תל-אביב יפו ופונה לאזרחים במטרה להתנדב ולסייע.

כך פורסם הבוקר בדף הפייסבוק של הסיעה:

"חברים, אנחנו מקדמים את נושא השיטור הקהילתי והמשמר האזרחי. בהמשך לשיחות שלנו עם המשטרה והקריאה לתושבים להושיט יד לשמירה על הביטחון בשכונות שלנו, המשטרה מוכנה להתחיל קורס מיידי ברגע שתהיה רשימת מתנדבים. ישנן שתי אופציות:

א. מסלול קלאסי – 4 שעות קורס, ואחר כך משתתפים בפעילות בשטח עם שוטר או בלי שוטר, 4 שעות התנדבות בחודש.

ב. מסלול מתקדם – קורס של 30 שעות, הכולל אימון ירי, השתתפות בפעילות סיור ובילוש במדי משטרה, 8 שעות התנדבות בחודש.

כל מי שמעוניין (נשים וגברים, תושבי תל אביב) צריך רק להתקשר ללשכה של סיעת דרום העיר – 03-521-8782 – ולמסור שם, מספר תעודת זהות וגיל, בחירה בין שתי האופציות ומיקום השירות המועדף (בשכונות שלנו או במקום אחר בדרום)."

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן