בעל חנות פסלים בשוק הפשפשים טען שלא רשם הכנסות מפני שהעסק שייך להומלס

במבצע גבייה ואכיפה של רשות המסים באזור ת"א נגבו מחייבים כ-12 מיליון שקלים. הפעם התירוצים עלו לרמה חדשה של מקוריות ובשוק הפשפשים נרשמה רמה חדשה של העלמת הכנסות

בסוף השבוע האחרון ערכה רשות המבצעים מבצע גבייה ואכיפה בעסקים בתל-אביב וגוש דן בניהולו של יעקב סברנסקי, פקיד שומה תל-אביב 3, במהלכה ביקרו כ-115 עובדים מכל יחידות מס הכנסה בת"א כמו גם מע"מ ת"א ומיסוי מקרקעין וכן היחידה הארצית לאכיפה ולגבייה ב-355 עסקים וגבו מחייבים כ-11,850,000 ₪. מבצע זה הוא חלק משרשרת מבצעים מחוזיים שערכה רשות המסים בחודש האחרון בכל הארץ, בהם נגבו עד כה כ-60 מיליון ₪ ומבצעים נוספים באזור ירושלים והדרום מתוכננים לשבוע זה.

הביקורות בשוק הפשפשים ובאזור שמסביב לו התבצעו בעיקר ביום שישי, ובעסקים שם נתגלה נתון חמור של 40% העלמת הכנסה. באחד מן המקרים, נמצא בעל פיצוצייה שאינו מנהל ספרי חשבונות מאז 1997. לשאלות המבקרים השיב: "כשאבא שלי ניהל את העסק הייתה קופה רושמת והיום אין, כי אין לנו כמעט מכירות".

בחנות פסלים ומתנות בשוק הפשפשים הצליח הבעלים להפתיע אפילו את המבקרים המנוסים ביותר במס הכנסה, כשהסביר מדוע הוא אינו רושם את הכנסותיו: "העסק לא שלי. אני עוזר לבחור מסכן, הומלס. לא ידעתי שאסור לעזור לנזקקים".

חלקו השני של המבצע התמקד בתחומי הטקסטיל, התאורה ואביזרי האופנה באזור ת"א, שם נמצא כי ב-13% מהעסקים לא נרשמו הכנסות. בעסק בענף הפרסום הסבירה העובדת כי לא רשמה הכנסה מאחר והיא אינה יודעת להנפיק קבלות בתוכנת רישום הכספים.

מנהל רשות המסים, משה אשר: "המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת ההנחיה למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה. אין סיבה שאזרחים שומרי חוק ייאלצו לשאת בנטל כלכלי כבד יותר בשעה שאחרים בוחרים לעבור על החוק ואנו פועלים במטרה לגבות מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל – שהוא ראוי גם בתחום המס".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן