הזוכה במקום הראשון בתחרות החדשנות – מיזם אוטותל: ניידת שירות עירוני

במסגרת כנס חדשנות עירוני, תיישם עיריית תל אביב-יפו שלושה פרויקטים חדשניים לשיפור השירות לתושבים בהשקעה של כ- 145,000 ₪.

עיריית תל אביב-יפו ערכה אמש, חמישי, 31 בדצמבר, את אירוע הגמר של תכנית החדשנות העירונית, במסגרתה נבחרו שלושה מיזמים כזוכים בתחרות, זאת כחלק ממהלך עירוני לפיתוח תהליכי חדשנות ביחידות השונות בעירייה. 

הזוכה במקום הראשון, "אוטותל"- מיזם המציע מודל של עירייה על גלגלים- ניידת שירות שתנגיש לתושבים את השירותים העירוניים עד הבית. המיזם יקודם בתכנית העבודה העירונית בהשקעה של כ-50,000 ש"ח. במקום השני זכה, מיזם "המסייעת"- אפליקציית שיבוץ סייעות מילוי מקום, בגני הילדים, שיקודם בהשקעה של כ-50,000 ₪. ובמקום השלישי, מיזם "תל וקח"- ספריית חפצים קהילתית להשאלת חפצים: מקדחה/ גנרטור/ שולחן מתקפל. כחלק מהשירות לרווחת התושבים.

ההכרזה על הזוכה בתחרות נערכה במעמד הנשיא התשיעי שמעון פרס, ראש העירייה רון חולדאי ומנכ"ל העירייה מנחם לייבה. במסגרת הכנס, שנערך במרכז פרס לשלום ביפו, שוחח הנשיא התשיעי על חשיבות החדשנות והיזמות בימינו. ובסופו העניקו הנשיא לשעבר שמעון פרס וראש עיריית תל אביב-יפו את הפרס למיזם אוטותל, שרעיונו ייושם על ידי העירייה במהלך שנת 2016. 

הנשיא לשעבר, שמעון פרס: "אנחנו עם עולם שצועד יחד עם שאר המדינות בעולם קדימה עם הפנים למחר. החדשנות והיזמות שוברות גבולות ומחסומים ומהוות פתח לעתיד מודרני. הייתי בהמון ערים בעולם ולכן יכול להעיד שלתל אביב יש קסם מיוחד. תל אביב היא עיר של חדשנות, של פיתוח ושל עשייה. העיר הזו מסמלת את העתיד של המחר יחד עם הערכים והמוסר של העם היהודי". 

מדברי ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי:"הדברים החדשניים באמת נולדים מצרכים אמיתיים, מאתגרים אמיתיים, ובעיקר מהקשבה למה שאומרים האנשים בשטח. חדשנות לא נובעת מהחלטות של מנהלים בכירים או אסטרטגים עם הגדרת תפקיד מרשימה. חדשנות – בייחוד בארגון גדול – נובעת מהקשבה לרעיונות של אלו שעוסקים יום יום בקשר עם בני אדם.

בשנים האחרונות אנחנו מובילים בעירייה במהלך להטמעת חשיבה חדשנית בעבודתנו היום-יומית. והתחרות היום מייצגת את אחד החלקים החשובים ביותר במהלך- והוא ההעצמה של תהליכים שנובעים מתוך עובדי העירייה עצמם. הפרויקטים שהציגו עובדי העירייה מגיעים מעולמות תוכן שונים לגמרי, אבל יש דבר אחד שמאחד אותם: כולם מנסים לפתור בעיות עירוניות או אתגרים קהילתיים– בדרך חדשה ורעננה. העובדה שעובדים לוקחים על עצמם משימה נוספת, מעבר לתפקידם הרשמי, כדי לשפר את איכות העבודה של כולנו – מחממת לב ואני גא לעמוד בראש עירייה שאלו הם עובדיה".

במסגרת תכנית החדשנות של עיריית תל אביב-יפו, 30 עובדי עירייה סיימו סדנה להכשרה מקצועית של מאמני חדשנות. מאמני החדשנות התבקשו להעלות את הרעיונות שלהם ושל עמיתיהם לעבודה. כאשר מתוך 98 רעיונות 5 עלו לשלב הגמר.

במהלך הכנס הציגו העולים לגמר את רעיונותיהם בפני הנהלת העירייה, בין הרעיונות שהגיעו לגמר:

  1. תל וקח- ספריית חפצים קהילתית להשאלת חפצים: מקדחה/ גנרטור/ שולחן מתקפל. כחלק מהשירות לרווחת התושבים.
  2. המסייעת– אפליקציית שיבוץ סייעות מילוי מקום בגני הילדים- ייעול תהליך איתור ושיבוץ הסייעת למילוי מקום.
  3. מנהל לקוח לעסק חדש בעיר– מנהל הלקוח העירוני ילווה את בעל העסק בכל שלבי הקמת העסק ומול הגורמים והממשקים הרלוונטיים בעירייה.
  4. אוטותל– עירייה על גלגלים- ניידת שירות שתנגיש לתושב את השירותים עד הבית.
  5. רמזור לשירותים ציבוריים– ביציאה מהשירותים הציבוריים ילחצו על הכפתור הירוק אם השירותים היו נקיים או על האדום אם היו מלוכלכים
  6. יוזמה נוספת של סטודנטים מאוניברסיטת ת"א– שניסו למצוא מענה חדשני לאתגר שהוגדר עבורם יחד עם העירייה.
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן