תל-אביב-יפו זכתה בפרס "המחזורית המצטיינת לשנת 2015"

על פי נתוני המחזור לשנת 2015, העיר תל-אביב-יפו דורגה במקום הראשון ברשימת הישובים הממחזרים בקטגורית "הישובים עם המחזור הגבוה ביותר לנפש במחזור בקבוקי ליטר וחצי" 

העיר תל אביב-יפו קיבלה את פרס "המחזורית המצטיינת לשנת 2015" מטעם מרכז השלטון המקומי ותאגיד המחזור אל"ה, במסגרת כנס סביבה 2050 שהתקיים השבוע במלון הילטון תל אביב.

פרס זה ניתן לערים אשר תושביהן הצטיינו במחזור בקבוקי שתייה משפחתיים, כאשר העיר תל-אביב-יפו זכתה במקום הראשון, עם 53 בקבוקי ליטר וחצי שמחזר בממוצע כל תושב בשנת 2015.

בשנים האחרונות הורחבה פעילות המחזור בעיר ובמסגרתה הוגדלו כמויות הפסולת שהופנו למחזור. בחמש עשרה השנים האחרונות חלה עליה של כ-12% בכמויות הפסולת שפונתה מבתים ורחובות בעיר והועברה למחזור, מ-2.9% בשנת 2000 ל-15% בשנת 2015 ועלייה של 2% בהשוואה לשנת 2014.

במסגרת הפעולות הרבות להגדלת שיעורי המחזור, החל משנת 2013 הציבה עיריית תל-אביב – יפו, בשיתוף תאגיד המחזור תמיר, פחים כתומים לאיסוף פסולת אריזות למחזור ברחבי העיר, לצד הפחים הירוקים. מהלך זה החל עם כ-3000 יחידות דיור וכיום משתתפים בו כ 48 אלף יחידות, כאשר עוד כ25 אלף יחידות דיור בעיר צפויות לקחת חלק בפעילות המחזור. כיום נאספים כ125 טון אריזות למחזור בחודש, כ 20% מעל הממוצע הארצי בכמות האריזה הממוחזרת פר יחידת דיור. בנוסף, חשוב לציין כי עיריית תל-אביב-יפו פועלת לשיפור איכות החיים והסביבה, ומיישמת פתרונות כוללים, ארוכי טווח ובני קיימא, ביניהם ניתן למנות את הפרדת מערכת התיעול מהביוב; מתן העדפה לתחבורה הציבורית; הורדת רמות זיהום האוויר; גאולת הירקון; שיפור איכות החופים; יצירת רשת צירים ירוקים המאפשרת קשר רציף בין אזורי העיר השונים, הוספת שטחים ירוקים, חידוש השדרות ויצירת רצף הטיילות; עידוד של צורות ניידות ותנועה לא ממונעות, כגון הליכה ברגל ורכיבה על אופניים; חיסכון בצריכת המים העירונית ועוד.

במהלך טקס המחזורית המצטיינת הוענק הפרס לגיל ארויו, מנהל האגף לאיכות הסביבה והתברואה בעיריית תל-אביב-יפו, על ידי  חיים זרביב מנכ"ל תאגיד המחזור אל"ה וגיל ליבנה ראש המועצה המקומית שוהם ויו"ר ועדת איכות סביבה במרכז השלטון המקומי.

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי: "אני רואה חשיבות רבה בהקטנה של כמויות הפסולת המועברת להטמנה ומחזורה לשימושים חוזרים. לצד ההתגייסות הברוכה של תושבינו שבאה לידי ביטוי בדו"ח של תאגיד המחזור אל"ה עלינו לזכור כי עיקר המאמץ צריך להתרכז בפתרונות מחזור בקצה הדרך, בנקודות ריכוז הפסולת כמו חירייה. מסיבה זו אנו משקיעים מאות מיליוני ש"ח, יחד עם ערים נוספות, בהקמת מפעל המחזור הגדול והמתקדם במזרח התיכון המוקם בימים אלו בחירייה שיביא למחזור של כמחצית מכמות הפסולת של גוש דן והפיכתה לחומר בעירה תעשייתי. אני מקווה כי הממשלה תסייע בידנו במאמץ זה ובנוסף תפעל להקמת מפעלים דומים ברחבי המדינה".

קרדיט צילום: דוברות עיריית תל-אביב-יפו

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן