כך ייראו תחנות ת"א השלום וסבידור-מרכז לאחר שדרוגן

רכבת ישראל מתקדמת לעידן הבא – גם בהרחבת תחנות הנוסעים * כך ייראו תחנות ת"א השלום וסבידור-מרכז לאחר שדרוגן * העבודות, בעלות כוללת של קרוב ל-100 מיליון ₪ צפויות להסתיים במהלך שנת 2018

רכבת ישראל נערכת לדור הבא, בו תסיע יותר נוסעים, ביותר רכבות, וביותר תחנות. במקביל לפתיחתן של תחנות רבות, כחלק מתוכנית רכבת ישראל 2022, משודרגות בימים אלה שורה של תחנות וביניהן תחנות תל אביב השלום, תל אביב סבידור מרכז, חיפה חוף הכרמל, בנימינה, פרדס חנה-קיסריה, חדרה, נתניה, הרצליה רחובות ועוד.

מוקד עיקרי של עבודות השדרוג הינו תחנות תל אביב, אשר מהוות לא רק נקודת יעד עיקרית לנוסעים, אלא גם כנקודת מעבר בין רכבות המגיעות מרחבי הארץ. כעת רכבת ישראל מציגה: כך ייראו תחנות תל אביב השלום ותל אביב סבידור מרכז לאחר השלמת שדרוגן.

תחנת תל אביב השלום

תחנת רכבת השלום(הסמוכה למגדלי עזריאלי)  משודרגת בימים אלה בעלות של כ-17 מיליון ₪ בשלב הראשון, ובעלות כוללת של כ-50 מיליון ₪.  העבודות בתחנת השלום בחלקה הדרומי, בסמוך לגשר, כוללות בין היתר הקמת אולם יציאה וכניסת נוסעים נוסף לקיים בצדו הצפוני של גשר השלום. הטרמינל יוצב על עמודים, ימוקם בגובה מקביל לקו הכביש הנוכחי, אך יהיה מרוחק כתשעה מטרים לכיוון דרום מהגשר הקיים. זאת, כדי לאפשר הרחבה עתידית של גשר השלום, אם תחליט על כך עיריית ת"א, ואם יהיה בכך צורך. בטרמינל העתידי יהיו קופות ומכונות לרכישת כרטיסים, חדרי שירותים, והוא יאפשר ירידה ועלייה אל ומהרציפים באמצעות דרגנוע ומעלית. כמובן שהטרמינל יהיה נגיש לבעלי מוגבלויות.

תחנת ת"א השלום הינה אחת מתחנות הרכבות המרכזיות בישראל. שדרוג התחנה נעשה בהתאם למסקנות מחקר שהזמינה רכבת ישראל ולפיו  כ-70% מהציבור שעושה שימוש ברכבת על מנת להגיע למקום עבודתו בבוקר, יורד בתחנות של תל אביב. תחנות אלו מאופיינות בהגעה מאסיבית של נוסעים אליהן בשעות הבוקר מתחנות רכבת פרבריות אחרות, כאשר 80% מהנוסעים שמגיעים לתל אביב ברכבת מגיעים מתחנות ברדיוס של עד 50 ק”מ מהעיר. בשעות הערב קיים עומס בתחנות אלו כאשר נוסעים רבים עולים על הרכבת בתחנות ת”א חזרה ליעדם.

בנוסף לניתוח הכמותי נערכו גם תצפיות בשטח, אשר בדקו את תהליך זרימת הקהל בתחנה: בשעות הבוקר, מרגע ירידת הנוסעים מהרכבת אל הרציף ועד יציאתם מהתחנה, ובערב – מרגע הכניסה לתחנה ועד העלייה לרכבת.

תחנת רכבת סבידור-מרכז

לצד שדרוג תחנת השלום, הולך ומושלם בימים אלה טרמינל הרכבת בגשר מודעי שבתחנת סבידור-מרכז. הפרויקט, בעלות של 31.8 מיליון ₪, בו זכתה חברת דניה סיבוס באמצעות מכרז, צפוי לשפר משמעותית את השירות לנוסעים בתחנה ולספק מעבר יציאה ישיר אל מתחם הבורסה ברמת גן. מדובר על פרויקט בעל מורכבות רבה, מכיוון ומדובר על עבודות שיבוצעו בתוך תחנת נוסעים פעילה בה עוברים מדי יום עשרות אלפי נוסעים.

הדמיית דרך-השלום
הדמיית רציף גשר מודעי

קרדיט – דוברות רכבת ישראל.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן