תל אביב-יפו נבחרה לאחת מ-10 ערי הספרות הטובות בעולם

עיתון ה "Independent"הבריטי פרסם כתבה מיוחדת לרגל יום הספרים הבינ"ל שחל במרץ, בה הכתיר את העיר תל אביב-יפו כאחת מעשר ערי הספרות הטובות בעולם לצד ערים כמו פריז, דבלין ויוהנסבורג: "ישראל אולי מדינה צעירה, אבל עם הספר בהחלט מתגאה בכך שהוא עומד בסטנדרט המחייב של השם הזה. משוררים כמו רחל וכמו חיים נחמן ביאליק חיו כאן (בתל אביב) ורחובות רבים נקראים על שמם של סופרים מוכרים". הכתבה ממשיכה ומציינת את ספריות החוף שהציבה מחלקת הספריות בעירייה כאטרקציה של ממש: "ללא ספק המקום הטוב ביותר לקרוא בו, הוא חוף הים. בעיר חמה, זו אופציה שמתעלה גם על תרבות בתי הקפה ובכמה חופים מוצבות ספריות השאלה עם ספרים בשפות שונות".

לקריאת הכתבה המלאה:

http://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/world-book-day-2018-best-literary-cities-paris-chimamanda-ngozi-adichie-a8233731.html

הבחירה בעיר תל אביב-יפו כאחת מעשר ערי הספרות הטובות בעולם מצטרפת לרשימה ארוכה של תארים ודירוגים בהם זכתה העיר בשנים האחרונות, ובהם:

–          "העיר החכמה בעולם" (כנס Smart Cities – ברצלונה)

–          אחת מחמש הערים היצירתיות בעולם (Globe and Mail)

–          מרכז החדשנות החשוב בעולם מחוץ לארה"ב (Compass)

–          מרכז החדשנות של אירופה (Wall Street Journal) 

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו אמר כי הוא גאה שהעיר תל אביב-יפו נכנסה לרשימה של עשר ערי הספרות הטובות בעולם. "ספרים מעצבים את פני העולם שלנו בשתי דרכים: האחת ישירה, כשספר מחולל שינוי ומשנה את פני ארץ. הדרך האחרת היא עקיפה- הספרים משנים את דרך ראייתנו את העולם ובעקבות הקריאה, אנחנו מתחילים לראות אותו אחרת. במיטבה חושפת הספרות את פניו האמיתיות של העולם – פנים שעינינו השבויות בידי השגרה, העייפות והאדישות טחו לראות אותם. עיריית תל אביב-יפו שמה דגש גדול על תחום התרבות בעיר, מעודדת קריאה וכתיבה ספרותית ותמשיך לפעול להנגשת הקריאה לתושביה." 

מרים פוזנר, מנהלת מחלקת הספריות בעיריית תל אביב-יפו ציינה כי ספריות תל-אביב-יפו גאות למלא חלק חשוב בחיים הספרותיים התוססים בעיר הן עבור התושבים המקומיים והן עבור התיירים מרחבי העולם. "הספריות העירוניות בתל אביב-יפו משמשות גם מרכזי תרבות שוקקים: למעלה מ-2000 פעולות תרבות התקיימו בספריות השונות ובמרכז תרבות בית אריאלה לאורך השנה– שעות סיפור, הצגות, הרצאות ועוד אשר משכו כ-80,000 משתתפים. 22 הספריות העירוניות ו- 9 ספריות הרחוב, החוף והשדרה ממלאות תפקיד חשוב בהנגשה ועידוד הקריאה במרחב העירוני התל-אביבי, שמאפשר לחובבי הקריאה מהארץ ומחו"ל ליהנות מספרות טובה בכל מקום בעיר".

קרדיט תמונת הנושא: שירלי קרת.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן