נחנך בית השנטי תל אביב החדש

היום, יום חמישי 15.3.2018, נערך אירוע חנוכת בית השנטי תל אביב במשכנו הקבוע לראשונה מזה 34 שנים בתל אביב-יפו, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי. 

מאז הקמתו בשנת 1984 ועד היום, טיפל בית השנטי בלמעלה מ- 50 אלף בני נוער  בגילאים 14-21. בית השנטי נותן מענה לנוער בסיכון, בסכנה וחסר קורת גג בישראל 24/7 ללא הבדלי דת, גזע, מין, לאום ומגדר. לעיתים, זוהי ההזדמנות האחרונה שלהם לפי התדרדרות לפשע, סמים, זנות ואף מוות. כ- 80% מילדי בית השנטי משתלבים בחיים נורמטיביים: גיוס לצה"ל, לימודים אקדמאיים, עבודה וכו'. כמות ילדי הרחוב באזור תל אביב היא הגדולה בישראל וזאת מכיוון שהיא עיר מרכזית אליה מגיעים מכל קצוות הארץ.

כתובתו החדשה של בית השנטי תל אביב הינה ברחוב נחום גולדמן 5 תל אביב (מאחורי בי"ס עמל יפו), כניסה מרחוב אליזבט ברגנר. הקצאת השטח ניתנה בתרומתה הנדיבה של עיריית תל אביב יפו ואת בניית הבית תרמו התורמים היקרים הגב' מריאן ומר דורון לבנת. בזכותם, אלפי בני נוער יוכלו לקבל בית חם ומלא אהבה בישראל.

בית השנטי החדש

מר ראובן ריבלין, נשיא המדינה אמר כי הוא איננו מומחה בטיפול או בעבודה עם ילדים, אך הוא מבין כי שיטת הטיפול של מריומה שמה במרכז את 'עקרון ההקשבה,' עיקרון שאותו פיתחה לכדי אומנות של ממש. "והרי כמה פשוט ובסיסי הצורך שיקשיבו לנו. לדעת שמישהו מתעניין ביום שעבר עלינו בצרות שמעיקות לנו על הלב בחלומות ובשאיפות, בכל אותם דברים שמעסיקים אותנו בילדות ומעצבים אותנו כמבוגרים. לכן אני מבקש לאחל לכולנו, לכלל המשתתפים באירוע המרגש הזה, ברוח גישת הטיפול של מריומה המייסדת והמנכ"לית, שנדע להקשיב יותר. שנזכור לפתוח את האוזן ואת הלב למי שמאותת לנו שזקוק לעזרה, לכל מי ששנות הילדות שלו עוברות בלי החיבוק והיד המושטת של המשפחה, כי לכל אחד מאיתנו יש דבר מה לתת למישהו כזה, לכולנו יש את יכולת ההקשבה. המשיכו להאיר את העולם בעבודת הקודש שלכם, לרפא ולחמם לבבות צעירים ולהפיח תקווה ורוח-חיים בכל מי שמתדפק על סף דלתכם. אני בטוח שבעתיד הנערים והנערות היקרים האלה יקחו חלק פעיל ומשמעותי בחברה הישראלית. יתגייסו לצבא, יטיילו בעולם, ילמדו, יחקרו ויבנו את ביתם, היציב והחם במדינת ישראל. ואולי גם יפתחו את דלתם, לנערים ונערות אחרים, שיזדקקו להקשבה הזו." 

מריומה בן יוסף, מייסדת ומנכ"ל עמותת בית השנטי הדגישה כי אחרי מסע של 34 שנים מרגשות, מדהימות ומלמדות אחרי התחלות עם יותר מ-50 אלף בני נוער שבחרו בחיים, בית השנטי הוא הוכחה קיימת שחלומות אכן מתגשמים. "אחרי שמעיזים לחלום ופוגשים שליחים כמו דורון ומריאן לבנת, אנחנו מבינים שיש דברים שהם מעבר לזמן ומקום. זו הייתה זכות וכבוד ענקי שכבוד נשיא מדינת ישראל, שר הרווחה, ראש עיריית תל אביב-יפו ועוד הרבה אנשים טובים ונדיבים חנכו איתנו את בית השנטי החדש בתל אביב שימשיך להציל ילדים."

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן