מערכת הבחירות המקומית מעלה הילוך – נקבעו הרכבי רשימות, הוקמו סיעות חדשות והרעיונות לגימיקים אלקטורלים לא פוסקים

שלמה מסלוואי מקים את סיעת "התקווה" * נבחרה רשימת הליכוד למועצת העיר * סיעת דרום העיר פותחת את הקמפיין ועורכת כנס לפתיחת מטה הבחירות * הירוקים ודע"ם שוקלים לשלב ברשימתם תושב זר מאפריקה

מערכת הבחירות המתקרבת מעלה השבוע הילוך במספר התרחשויות שרובן הגדול קשור לדרומה של עירנו. סיעות חדשות צצות ומחדדות מסרים, סיעות ישנות מנסות לשוב למרכז הבמה ומפתיעות בגימיקים אלקטורלים משלהן.

שלמה מסלוואי חבר מועצת העיר מזה כ-20 שנה ומי שהיה עד לאחרונה חבר מועצת העיר מטעם סיעת הליכוד הכריז השבוע על הקמת הסיעה העצמאית "התקווה". מסלוואי, יו"ר וועד שכונת התקווה ומי שעומד בראש וועד הפעולה של שכונות הדרום פרש מסיעת הליכוד ויצא לדרך עצמאית.

מסלוואי כאמור יעמוד בראש הרשימה וייתכן כי אף יציג מועמדותו לראשות העיר, את המקום השני ברשימה היתה אמורה לתפוס הזמרת עינת שרוף אולם לבסוף החליטה שאין רצונה בכך. במקום השלישי ברשימתו של מסלוואי מתמודד הבדרן העיראקי קובי פשה בן ה-58, תושב בבלי, שגדל בילדותו ביפו.

ביום חמישי האחרון קבעה סיעת הליכוד בת"א את הרכב הרשימה למועצת העיר לבחירות הקרובות שיתקיימו ב-22 באוקטובר. המשנה לראש העיר, ארנון גלעדי, ימשיך לעמוד בראש הרשימה לאחר שזכה שוב במרבית קולות הבוחרים.

במקום השני ברשימה, ניתן לראות שחקן חדש בפוליטיקה המקומית. כדורגלן העבר ניר סביליה  בן ה-38 יתפוס את מקומו של שלמה מסלוואי שפרש כאמור מסיעת הליכוד כאשר לאחריו ברשימה נבחר מר יום-טוב כהן, המתגורר בשכונת שפירא, והמשמש כיו"ר סניף דרום תל אביב-יפו של הליכוד.

סיעת דרום העיר ממשיכה בתנופה את פעילותה לעבר יום הבחירות. הסיעה המורכבת מתושבי שכונות הדרום בחרה בשבוע שעבר את תושב שכונת שפירא וחבר הגרעין התורני שקמים, מר חיים גורן לעמוד בראשה וממשיכה בתוך כך בקיום חוגי בית והפצת חומר הסברתי בקרב התושבים.

השבוע אף נתלו ברחבי השכונות שלטי הבחירות של הסיעה החדשה שהמסר אותו היא מנסה להעביר חתום במשפט "מחזירים את הדרום לתל אביב". הסיעה ערכה אמש ישיבת מטה בה נקבע איוש התפקידים ומבנה המטה ונקבע כי טקס חניכת המטה ייערך חגיגית בשבוע הבא (מצ"ב תמונת ההזמנה בסיום הכתבה מטה).

סיעת הירוקים הפתיעה השבוע כשהיושב בראשה מר מיכאל רועה, הצהיר כי בכוונתו להכניס לרשימת הסיעה מתמודד זר מקהילת האפריקאים בדרום העיר. בראיון לאתר MYNET ציין רועה כי "לא יכול להיות שיהיה ציבור כל כך גדול בלי ייצוג, אני חושב שזה ריאלי שאותו מועמד יהיה חבר מועצה כבר בבחירות הקרובות". עם זאת, יש מקרב נציגי הסיעה כאלה החוששים כי המהלך התקדימי עלול להתסיס את השטח. בתוך כך גם במפלגת דע"ם המייצגת את הציבור הערבי בעיר יש המתכוונים להציב ברשימתם זר מתוך הכוונה לטענתם להילחם בגזענות ובפשיזם שמשתוללים בעיר.

ראוי לציין כי על פי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה מדובר ב־3,406 זרים בעלי זכות הצבעה בתל אביב. כמות זו של מצביעים פוטנציאלים הינו מעל אחוז החסימה שעמד בבחירות האחרונות על 3,370 קולות והעניק מושב במועצה ולכן יש למהלך שמציעים הירוקים ושותפיהם גם משמעות אלקטורלית לא פשוטה.

ההזמנה לפתיחת מטה הבחירות של סיעת "דרום העיר"

השתתפו גם אתם בסקר הבחירות של האתר הקהילתי :

מהי מידת אחריותם של ראש העיר חולדאי ועיריית תל-אביב בנוגע לבעיית המסתננים בדרום העיר?

צפה בתוצאות

Loading ... Loading ...
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן