בעקבות 'צוק איתן' תוגדל התמיכה במוסדות התרבות בתל-אביב יפו

עיריית תל-אביב – יפו תגדיל את תמיכתה במוסדות תרבות בעיר בשני מיליון שקלים, בשל הקשיים שנגרמו להם במבצע צוק איתן

וועדת הכספים של עיריית תל-אביב – יפו אישרה אמש (א') את הגדלת תמיכת העירייה במוסדות התרבות הנתמכים על ידה בעיר, בסכום כולל של שני מיליון שקלים. התמיכה תועבר למוסדות לאחר אישור מועצת העיר, בישיבתה הקרובה המתוכננת לתאריך 15/9/14. סה"כ יקבלו את התמיכה כ-50 מוסדות תרבות, ביניהם: תיאטרון גשר, בית ליסין, סוזן דלל, נא לגעת, להקת בת שבע, תיאטרון מלינקי, תמונע, להקת המחול של ענבל פינטו ועוד. במקביל בימים אלה נערכת עבודת מטה להעברת תמיכה גם למוסדות תרבות עירוניים.

מדובר בגופים הרפרטוארים או המארחים בעיר, הנמצאים במערך התמיכות של העירייה לשנת 2014, ונפגעו מירידה בהכנסות עקב ביטול מופעים, מיעוט קהל ומכירת כרטיסים במחירי הפסד. תנאי לקבלת התמיכה הוא הגשת דו"ח כספי שמעיד על פגיעה כלכלית שנגרמה לגוף למול פעילותו בשנת 2013.

סכום התמיכה המדויק יקבע על פי חלקה היחסי של התמיכה השוטפת של העירייה במוסד, מסך סכום התמיכות השנתי הכולל, אשר עמד על יותר מ – 30 מיליון שקלים בשנת 2014. בין הגופים הנתמכים אשר יקבלו את ההגדלה: תיאטראות, מקהלות, מרכזי תרבות, מחול, מוסיקה, מחול, מוזיאונים ועוד.

בזמן מבצע צוק איתן ועד היום, פעלו כל גופי התרבות בעיר באופן כמעט מלא: הציגו גם לפני אולמות ריקים למחצה, מכרו כרטיסים במכירים מופחתים ובמחירים מיוחדים לטובת תושבי הדרום, כל זאת לצד המשך פעילות החזרות וההופעות כמעט ללא שינוי.

ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי מסר כי אחד מההישגים החשובים שלנו במלחמה נגד הטרור החמאסי היא היכולת לקיים ככל הניתן חיי שגרה בעירנו. "בתל אביב יפו, כבירת התרבות, הדבר בא לידי ביטוי בראש ובראשונה בקיומם הסדיר של מוסדות התרבות המרכזיים בעיר אשר לא רק שאפשרו את חיי השגרה התרבותיים בעיר אלא שאף התגייסו וקיימו אירועים למען תושבי הדרום. כפי שסייענו לתושבים ולמגזר העסקי בעיר אנו רואים צורך לתת את התמיכה הנדרשת על מנת לסייע לאותם גופים להמשיך להתקיים ולעבור את הזמנים הקשים".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן