פניה ליועץ המשפטי לממשלה: נא הורה לראש עיריית תל-אביב יפו על פתיחת ישיבות המועצה בפני הקהל הרחב

יעקב רנר, חבר מועצת עיריית תל-אביב יפו לשעבר, פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין בבקשה להורות מיידית לראש עיריית תל-אביב יפו מר רון חולדאי על פתיחת ישיבות מועצת העיר לציבור הרחב. מזה מספר שבועות סוגרת מדי שבוע העירייה את ישיבות מועצת העיר בפני הקהל הרחב בתוענה כי התפרעויות שהיו באחת מישיבות המועצה הם אלה שמונעות את פתיחתן מחדש לציבור.

מצ"ב מכתבו של מר יעקב רנר ליועץ המשפטי מהיום (16/8):

א נ.

הנדון: נא הורה לראש ע.ת.א. יפו על פתיחת ישיבות המועצה בפני הקהל הרחב

השבוע הייתה זו ישיבת מועצת עיר תל אביב יפו הרביעית במספר אשר הייתה נעולה בפני תושבי תל אביב יפו, תושבים אשר זכאים על פי כל דין להיות נוכחים פיסית בישיבות המועצה ולהתרשם ישירות מנציגיהם.

עיריית תל אביב יפו מודיעה באתר העירוני, כי הישיבות הן סגורות לקהל ואפשר לראותן במרחק של כק"מ על גבי מסכים.

אדוני היועץ המשפטי לממשלה, יתכן שחוקית זכאית לבצע עיריית תל אביב יפו בראשות ראש העירייה, מר חולדאי, את מה שהיא עושה, אך האם גם בנושא זה מידת המידתיות לא משחקת תפקיד?

אדוני היועץ המשפטי לממשלה, האם אני ורבים אחרים המשלמים מיסים לעירייה אינם זכאים לראות, כפי שתיארתי בתחילת מכתבי את נבחרי בזמן קבלת ההחלטות ולהיות מודע באופן ישיר לנעשה?

אדוני היועץ המשפטי לממשלה, האם יעלה על הדעת, שבכנסת ישראל יאסרו כניסת אזרחים ליציע המליאה הצמוד אליה, בתואנה זו או אחרת, אך תוך כדי פגיעה בהליך הדמוקרטיה הבסיסי?

אדוני היועץ המשפטי לממשלה, לא ברור מי קיבל את ההחלטה לסגור את ישיבות מועצת העיר. האם מועצת העיר תל אביב יפו, הגוף הבכיר בעירייה, החייב לאשר החלטה זו כפי שהוא מאשר כל החלטה אישר זאת, ובלי אישורו הסופי כל פרוטוקול של וועדה אינו תקף. לדעתי לא.

באם וועדת ההנהלה אישרה סגירת המועצה הריני יודע, שוועדת ההנהלה היא גוף מייעץ בלבד וכל הצעה שלה חייבת להגיע למועצת העיר לאישור.

 פנייתי בעניין זה ליו"ר המועצה, הגב' דיין, 24 שעות לפני כינוס המועצה האחרון השבוע, לא נענתה לשאלה – מה הסיבה הפעם לסגירת ישיבת המועצה בפני תושבי תל אביב יפו.

אין ערעור לטעמי  שזכות תושבי תל אביב יפו להיות נוכחים פיסית בישיבות מועצת העיר.

אם מדובר בבעיות בטחון על קברניטי העירייה למצוא את הפתרון המתאים לכך. בשום מקרה לא על חשבון פגיעה בדמוקרטיה וזכות התושבים לראות ולשמוע.

אדוני היועץ המשפטי לממשלה, אני קורא לך להורות לראש עיריית תל אביב-יפו, מר חולדאי, לפתוח מיד את ישיבות המועצה על מנת, שתושבי תל אביב יפו יהיו נוכחים בישיבות המועצה, ולא לראותם על גבי מסכים.

 בכבוד רב,

יעקב רנר

חבר מועצת ע.ת.א. יפו לשעבר

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן