השר כץ קרא לחולדאי שלא להפעיל את התל-אופן ביום כיפור ; עיריית ת"א מגיבה לשר כץ: משרד התחבורה לא מממן "תל אופן"

שר התחבורה: הפעלת תל אופן ביום כיפור – חציית קו אדום ופגיעה בסמל המקודש ביותר לעם היהודי. במידה וחולדאי לא יחזור בו מהחלטתו אפסיק את כל כספי הסיוע והתמיכה של משרד התחבורה בפרויקט.

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. קרא היום לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי לחזור בו מהחלטתו לאשר את הפעלת שירות השכרת האופניים- תל אופן גם ביום כיפור ולמנוע פגיעה קשה ביום המקודש ביותר לעם ישראל.השר כץ ציין, כי הפעלת פרויקט תל אופן ביום כיפור מהווה פגיעה בסמל המקודש ביותר של מדינת ישראל. "מדובר בחציית קו אדום ובשבירה של כל המוסכמות. פרויקט תל אופן הוא פרויקט חשוב, אך לצערי, חולדאי עושה בו שימוש פוליטי ופוגע ביום הקדוש ביותר ליהודים", הוסיף השר כץ.שר התחבורה הודיע כי במידה וחולדאי לא יחזור בו מהחלטתו לאשר את הפעלת פרויקט השכרת האופניים ביום כיפור, הוא יפסיק את כל כספי הסיוע והתמיכה של משרד התחבורה בפרויקט.
"מדובר בפרויקט חשוב ומצליח ולכן משרד התחבורה תמך ואף עודד את המיזם, באמצעות הקצאת תקציבים ובסלילת מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים. אולם במידה וחולדאי ישבור את כל הכללים ויפגע ביום המקודש ליהודים, אפסיק את כל כספי הסיוע והתמיכה של המשרד בפרויקט", אמר כץ.

שר התחבורה הוסיף, כי בעבר אף תמך בחוק שקבע כי חבישת הקסדה בעת רכיבה על אופניים לא תחול על רוכבי אופניים בוגרים, בדרך עירונית, במטרה לעודד את המשך פרויקט תל- אופן.

עיריית ת"א מגיבה לשר כץ: משרד התחבורה לא מממן "תל אופן"

עיריית ת"א אמרה בתגובה להתרעת שר התחבורה ישראל כץ, שאם שירות השכרת האופניים "תל אופן" יפעל ביום כיפור יפסיק משרדו להזרים כספים לתוכנית, כי משרדו כלל לא מממן את הפרויקט.

"העירייה מצרה על ניסיון השר לפגוע בפרויקט, שהצלחתו כחלופה לתחבורה הציבורית כבר הוכחה", נאמר בהודעה.
העירייה הוסיפה כי בניגוד לדברי השר, לא יתאפשר לשכור אופניים במהלך היום, אלא רק לפניו – ולהחזירם בצאתו.

כתגובה להודעת עיריית תל אביב כי משרד התחבורה לא מימן את הקמת התל-אופן – החליטו במשרד התחבורה להוציא תגובה נוספת

משרד התחבורה העביר עד כה לעיריית תל אביב כ- 20 מיליון שקלים כסיוע למימון הקמת פרויקט תל- אופן.

מדי שנה משתתף המשרד בהקמת פרויקטים שונים ברחבי העיר תל אביב בהיקף של מיליוני שקלים.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן