חשש: התפרצות מגיפת צהבת בתל-אביב / ישראל היום ; פרופסור קרסו מזהיר מפני אכילה במסעדות אשר מעסיקות מסתננים

עיתון 'ישראל-היום' פרסם היום כי קיים חשש כבד כי מגיפת צהבת החלה בתל אביב ובתוך כך ריכוז גבוה של חולים נמצאו בדרום העיר.

תוך פחות מחודש וחצי התגלו בתל אביב 22 חולים חדשים בדלקת כבד נגיפית מסוג הפטיטיס A (צהבת) • במשרד הבריאות הביעו חשש כי מדובר בהתפרצות מגיפה.

עוד נמסר בידיעה כי במשרד הבריאות נפתחה חקירה על מנת לגלות מה גרם לעלייה החריגה בתחלואה. נכון לעכשיו אחת הסברות היא שמקור הבעיה הוא בחשיפה למזון מזוהם. עד כה לא נמצא קשר מובהק בין המקרים מה שמקשה עוד יותר על חקירת המגיפה. עוד מדווח העיתון כי מאז תחילת 2012 דווח בסך הכל על 30 חולים במחוז תל אביב, מהם 29 ישראלים ומהגר זר אחד. החולים הם בני 65-5, רובם בשנות השלושים והארבעים לחייהם. בשנת 2011 כולה נרשמו שבעה מקרים של צהבת A וב-2010 דווחו במחוז תל אביב שלושה מקרים בלבד.

ד"ר רבקה שפר, רופאת מחוז תל אביב במשרד הבריאות, ערכה חקירה אפידמיולוגית בניסיון לבדוק אם יש קשר בין המקרים. החקירה כללה ראיונות עם החולים ובדיקה עם מי באו במגע והיכן אכלו. הדבקה באמצעות צריכת מזון עלולה להתרחש בעקבות אכילת ירקות שהושקו במי קולחין ולא נשטפו כראוי, או בשל טיפול במזון בלא הקפדה על כללי היגיינה בסיסיים.

מניתוח המקרים עד כה עולה כי שישה ממקרי התחלואה התגלו אצל משתמשים בסמים ובמקביל בבדיקות נמצא ריכוז של חולים מדרום תל אביב. למרות זאת עדיין לא ברור אם יש קשר בין המקרים. במשרד הבריאות פנו למנהלי חדרי המיון, למנהלי מחלקות זיהומיות ולמנהלים רפואיים של קופות החולים וביקשו מהם לגלות ערנות יתרה, לבודד את החולים המתגלים ולדווח על כך מייד למשרד.

צהבת A (מידע מאתר Beok):

הגדרה: מחלת כבד נגיפית אשר יכולה לגרום למחלות קלות עד קשות אולם בשונה מ Hepatitis B ו Hepatitis C, הוירוס אינו גורם למחלת כבד כרונית ואינו סופני, אך יכול לגרום לסימפטומים מתישים. הנגיף פורץ בצורה אקראית.

חיסון: קיים חיסון נגד נגיף Hepatitis A.

סימפטומים: חום, חולשה, איבוד תיאבון, שלשול, בחילה, תחושת אי-נוחות בבטן, שתן כהה.

הדבקה: הנגיף תוקף בד"כ ילדים המחלה עוברת אוכל או שתייה מזוהמים ולעיתים גם דרך הצואה ומתקשרת, בד"כ, להגיינה לקויה, שימוש בסמים או במחטים נגועות, מגע מיני לא מוגן.

טיפול: אין טיפול למי שחלה בוירוס למעט מאמים לגרום לחולה נוחות, רוב האנשים מחלימים מהנגיף תוך כמה שבועות עד חודשים.

לפני מספר שבועות פרסמנו באתר כתבה בה הזהיר פרופסור קרסו את הצופים מפני אכילה במסעדות אשר מעסיקות מסתננים.

מסתבר שכיום כמעט כל מסעדה באזור תל אביב ושכנותיה מנצלת את כח העבודה הזול ומעסיקה מסתננים במטלות שונות כניקיון או עבודות מטבח ומצב זה מהווה סכנה ממשית לציבור הסועדים.

לינק לכתבה עם פרופסור קרסו : https://www.south-tlv.co.il/article1174

תמונת הכתבה בעיתון ישראל היום 14/9/12
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן