עיריית תל אביב מפרסמת מידע לגבי השיפוץ הנרחב המתבצע בטיילת העיר

1. שיתוף ויידוע הציבור –

מתוך הכרה בחשיבות החופים לחיי העיר ותושביה, הכנת תוכנית עיצוב רצועת החוף המרכזית לוותה בתהליך של שיתוף ציבור בו לקחו חלק יותר מ-200 תושבים שנענו לפרסומים והגיעו למפגשים וכן בעלי עניין, וביניהם נציגי ארגונים סביבתיים בעיר כגון אדם טבע ודין, החברה להגנת הטבע, ישראל בשביל אופניים, הפורום הירוק של תל אביב-יפו ונציגי עמותת הנגישות. הפרוייקט פורסם באמצעי התקשורת, באתר האינטרנט של העירייה וגם כאן בפייסבוק.

2. הפעילות העסקית לאורך הטיילת –

אחת ממטרות התוכנית היא הסדרת הפעילות של בתי העסק לאורך רצועת החוף. במסגרת התוכנית, לא נוספים בתי עסק נוספים, ושטחם של רוב בתי העסק הקיימים מצומצם ב-15% – 20%.

3. התסקיר הסביבתי –

תכנית עיצוב הטיילת המרכזית נבחנה פעמים רבות בטרם אושרה, כולל תהליך שיתוף ציבור. התכנית אף אושרה ע"י מתכננת המחוז, תוך התייעצות עם מתכננת המשרד להגנת הסביבה ובוועדה לשמירת החוף. גם לנושא התסקיר הסביבתי ניתן מענה על ידי היועץ הסביבתי שמלווה את הפרויקט. מסקנתו היא כי בכל הנוגע לשינויים בתזוזת החולות בעורף החוף, ישנו יתרון לטריבונות על פני הקיר שמוצב כעת.

4.הטיילת התחתונה –

רוחב הטיילת התחתונה הינו 3 מטרים ובמקטעים מסויימים – 4 מטרים. התוכנית כולה נפרשת על 6% בלבד משטח החול. הטיילת התחתונה מיועדת לאפשר תנועה בגובה החול לנכים, לרוכבי אופניים ולעגלות ילדים ונפרשת על קטע החוף שמאופיין בחול חם (כ-70 מעלות בקיץ) ועל כן לא נעשה בו שימוש. הטריבונות שמובילות לטיילת מחליפות את קיר הבטון שקיים כיום ונועדו לחבר בין רצועת החוף לבין הטיילת והשטח העירוני.

5. הרחבת השטח הציבורי –

התוכנית נועדה להרחיב את השטח שנמצא בשימוש ציבורי ברצועת החוף, טריבונות הישיבה יאפשרו לציבור לשבת עם הפנים אל הים ולצפות בשקיעה ובפעילות השוטפת על חוף ובים וזאת ללא צורך לשבת בבתי הקפה או במסעדות.
הבניה משמשת בין היתר לעדכון מערך התשתיות ומתקני החוף, שהותקן לפני כ-30 שנה ויותר ומצבו דורש חידוש.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן