וועד פעילי שפירא ונציגי העירייה דנו בתוכנית פיתוח לכניסה הצפונית של השכונה

השבוע נערכה במרכז קהילתי שפירא ישיבה משותפת של נציגי תושבי שפירא ובעלי תפקידים בעיריית תל-אביב ואשר עסקה בנושא תוכנית הפיתוח של גבולה הצפוני של השכונה אשר גובל בכניסה לתחנה המרכזית החדשה.

מטעם העירייה נכחו בישיבה צפריר קסלר מאגף דרכים ומאור, חיים פרח שיהיה מנהל הפרויקט וטלי אזולאי מנהלת רובע דרום. את התושבים ייצגו חברי וועד השכונה ביניהם מרקו הרצברג, ראובן אברמוב, דן גונן ודן שוחט.

נציגי העירייה הציגו בפני התושבים תוכנית אשר הכינו מבעוד מועד והמבוססת על סגירה של מעבר המכוניות מרחוב סלמה והפיכת כל המעבר הקיים שבין בית הדפוס והפאבים הלא-חוקיים למדרחוב להולכי רגל בלבד. בתכנון דובר כי ברחבה הגדולה תוקם חנייה מינורית, עם 15 מקומות חנייה בלבד, אשר הגישה אליה תהיה מרחוב דה-מודינה בלבד. לצורך הקמת החנייה ייעקרו עצים נוספים, בנוסף ל-24 העצים שייעקרו/ייכרתו לצורך הקמת אולם הספורט הסמוך לבית הספר שורשים ורחבת כיבוי האש. כמו כן הבטיחו נציגי העירייה כי המקום יואר בתאורה לבנה וחזקה.

נציגי התושבים הונחו להיות בקשר עם אדריכל נוף מאגף שפ"ע על מנת לוודא שעיצובו החדש של המעבר ייעשה בהתאם לשביעות רצון התושבים. בישיבה הועלה גם הרעיון להקים גינת כלבים בשטח הצמוד לגב של הדפוס, והוחלט כי יש לבחון את ההצעה מול אגף שפ"ע ולא עם צוות דרכים ומאור.

מבחינת לוחות הזמנים מתוכננת תחילת העבודה כבר לאחר חופשת הפסח. משך העובדה הצפוי עומד על חודשיים בלבד כאשר במהלכם ייסגר המעבר להולכי רגל. המקטע הצמוד לרחוב סלמה יהיה הראשון שייחסם, כך שכבר מתחילת העבודות לא תתאפשר במקום חניית רכבים.

במהלך הישיבה עלתה שאלה לגבי לוח הזמנים העדכני הנוגע לבניית אולם הספורט החדש הצמוד לבית הספר שורשים, ומנהלת הרובע טלי הבטיחה לברר ולחזור לתושבים עם תשובה.

חלקו הצפוני של רחוב התיבונים (google street view)

שני נושאים שהעסיקו מאד את נציגי התושים היו:

1. הרצון לוודא שהמעבר לא רק משופץ, אלא גם נראה יפה וירוק, כראוי לכניסה ראשית לשכונה.

2. איך מוודאים שבעלי המכוניות שחונות שם כיום לא מתרגלים להיכנס פנימה לתוך השכונה לחפש חנייה.

לגבי הנושא הראשון, הועלתה הצעה לדרוש איזשהו אלמנט ייחודי למעבר, באופן שלא יהיה מבוסס רק על אבנים משתלבות (אקרשטיין) -כך שאולי יתווסף במקום שער כניסה, או קשתות שייצרו קשר עם הקשתות של הבניין הערבי של הדפוס. התושבים הדגישו כי חשוב להם שהעיצוב החדש יכלול עצים אשר מספקים הרבה חמצן. בסיומה של הפגישה הוחלט כי ייתכן ולא רצוי להציב במעבר ספסלים על מנת למנוע התגודדיות. נציגי התושבים יכינו לקראת הפגישה המשותפת עם אדריכל הנוף מספר רעיונות לטעמם.

לגבי הנושא השני, טלי מנהלת הרובע הבטיחה לתושבים כי תפנה בכתב למנהל התחנה המרכזית, ותמסור לו כי תושבים רבים פנו ודרשו שהכניסה לחניון התחנה המרכזית החדשה מרחוב סלמה תישאר פתוחה כל הזמן, כך שבשאיפה החונים היום בחינם בשטח הפתוח במעבר יעדיפו כבר להיכנס לחניה בחניון התחנה. אפשרות אחרת שעלתה בישיבה היא לצבוע בכחול-לבן רחובות סמוכים, כדי לא לעודד רכבים להיכנס לשכונה. כך נעשה כבר בבלוק הראשון של מקור חיים, ולדברי התושבים ייתכן וצריך לעשות דבר דומה בבלוק הראשון של ראב"ד.

נציגי התושבים הופתעו לגלות כמה פרטים מעניינים בנוגע להגדרות התב"ע לאזור. מסתבר כי כל שטח החנייה וחורשות הזיתים משני צידי המעבר, מסומנים בתב"ע בצבע חום – כלומר מיועדים בעתיד למבנה ציבור. כאשר המעבר עצמו לעבר רחוב סלמה, וגם הפאבים שסמוכים לו, מסומנים בתוכנית בצבע ירוק – ובעצם אמורים להיות שטח ציבורי פתוח, כלומר גינה.

כמו כן, נציגי העירייה הבטיחו לתושבים כי העירייה כבר מצויה בהליכים משפטיים כנגד מי שמשכיר את ההאנגר לבעלי הפאבים וזאת במטרה לא רק לסגור את העסקים הלא חוקיים, אלא גם לפנות את ההאנגר ולייצר שצ"פ אמיתי. בכל מקרה, סוכם ובצדק שאין מה לחכות לסיום הליכי הפינוי שכן רצוי לראות במקום מעבר מסודר ומואר כבר בטווח המיידי.

מבט מכיוון דרום (google street view)
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן