נתפס בשר משחיטה ללא פיקוח

כ- 250 ק"ג בשר כבש ללא פיקוח וטרינרי נתפסו במהלך פעילות מבצעית לילית של אגף הפיקוח של עיריית תל-אביב-יפו והמחלקה הוטרינרית בעירייה.

בעקבות היערכות העירייה לקראת חג הפסח להבטחת אספקת בשר באיכות טובה לשווקים ולחנויות ברחבי העיר, נערכות בלילות תצפיות על מוקדי שיווק הבשר והעוף.

בתאריך 20 במרץ 2013, יום ד' לפנות בוקר, הבחין צוות שמוקם בשוק הכרמל, ברכב פרטי חשוד ובבדיקה נמצאו בתא המטען עשרה כבשים שנשחטו, ע"פ החקירה, בחצר בית ברמלה והובאו לשיווק בשוק הכרמל.

כל הכבשים, במשקל כולל של כ- 250 ק"ג, הושמדו על ידי הרופא הווטרינרי והפקחים מחשש שאכילת הבשר תגרום לפגיעה בבריאות האוכלים. חומר החקירה הועבר למשרד החקלאות להמשך טיפול.

נציין כי אכילת בשר כבש שנשחט מחוץ לבית מטבחיים עלולה להיות מסוכנת מאחר והבשר לא נבדק לפני ואחרי השחיטה ע"י רופא וטרינר, בדיקה המגלה מחלות וטפילים אותם נושאים הכבשים.

לקראת החג נערכו אגף הפיקוח והמחלקה הוטרינרית להגברת הפיקוח על מוצרי המזון מן החי המשווקים לתושבי העיר. הרופאים הווטרינריים העירוניים ערוכים לפעילות 24 שעות ביממה והיחידות המיוחדות של אגף הפיקוח מסיירות בריכוזי המסחר בשווקים המרכזיים בשעות הלילה.

בתקופה זו של השנה ישנה עלייה של כ- 500% בכמויות הבשר עופות ודגים המגיעים לתל-אביב-יפו. הווטרינר העירוני מדגיש בפני תושבי העיר כי יש לרכוש מוצרי מזון מן החי רק במקומות מוכרים הפועלים ברישיון, כשהם מוחזקים בקירור ומסומנים בצורה ברורה המעידה על מקורם תאריך ייצורם ותכולתם.

המידע באדיבות אתר העירייה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן