חג האהבה, ט"ו באב באתרי המורשת בתל-אביב-יפו: אהבה בעיר הגדולה

לרגל ט"ו באב, פעם שלישית ברציפות, אתרי מורשת ישראל ועיריית תל-אביב-יפו מזמינים את הציבור להציץ לסיפורי האהבה של מנהיגי האומה, החלוצים ולוחמי המחתרות.

ביום ראשון, ערב ט"ו באב, 21 ביולי 2013, לרגל חג האהבה, אתרי מורשת ישראל ועיריית תל-אביב-יפו, מזמינים את הציבור, זו השנה השלישית ברציפות, לחגיגה שכולה אהבה. במסגרת החגיגות, נצפה בהצגות, נשיר שירים, נטייל בין תערוכות ונשמע סיפורים. נפגוש את צלם התערוכה שצילומיו מביימים את סיפור אדם וחווה, נקרא את מכתבי אהבה של ראש הממשלה יצחק שמיר ז"ל מגלות אפריקה לרעייתו שולמית ז"ל, נספר את סיפורי אהבתם של אברהם "יאיר" שטרן ואהובתו רוני, יוסף ורבקה באו ודמויות נוספות המוכרות לנו מסיפורי המורשת, סיפורי אהבה של נחום גוטמן וסיפורי אהבה לארץ ישראל, בביתו של חיים נחמן ביאליק, יקומו לתחייה סיפורי אהבתם ואכזבתם של משוררי העבר. סיפוריהם של כל אלו, יסופרו ויומחזו סביב אתרי המורשת בעיר ויציגו אהבת גבר לאישה ואשה לגבר, אהבת לוחם לחברו ואהבת הארץ והמדינה.

האירועים יתקיימו ב-15 מוזיאונים ואתרי מורשת, באזור תל-אביב-יפו, ביניהם:

  • בית ביאליק, "ארבע אכזבות וחתונה אחת" – סצנות תיאטרליות יקימו לתחיה את סיפורי אהבתם ואכזבתם של משוררים מלפני קום המדינה.
  • בית העיר, "wed dream", לראשונה בישראל יעלה מופע אינטראקטיבי, המשלב מחול, משחק ומוסיקה חיה, הקהל מוזמן להצטרף למסע דינאמי בין חדרי בית העיר, ולהחשף לדרכן של הדמויות למימוש אהבה, בהשראת המחזה "חלום ליל קיץ" של שייקספיר.
  • בית בן גוריון, "הרפתקה תל-אביבית עם מולי שפירא", הווי עירוני משולב באוסף סיפורים אישיים.
  • מוזאון בית ראובן, "פתיחת התערוכה זמן הנחש", באמצעות צילומיו המבוימים מספר נח פולברג את סיפור אדם וחוה בגן עדן מנקודת מבטו של הנחש. מפגש עם הצלם ושיחה עם הרב גרשון קיציס על השיבה לגן עדן – מבטם של מדרשי האגדה.
  • מוזיאון לח"י, "אהבה בין השורות" שחקני תאטרון "הכרכרה", אשר  יציגו מחזה המבוסס על מכתבים של אברהם 'יאיר' שטרן לרוני וסיפורי אהבה של לוחמים ולוחמות במחתרת.
  • בית רוקח, "קברט נוה צדק", ערב עסיסי של תאטרון שירים ותופינים, מוקדש באהבה לתל-אביב של שנות העשרים.
  • מרכז המבקרים מקוה ישראל, "ערב חי, צומח ושר", סיור וסיפורים לאור הלבנה בגן הבוטני בהדרכת אביבה שוורץ, שרים ומחוללים יחדיו ברחבת הדולב בהנחיית נגה אשד.
  • מוזאון נחום גוטמן, "אומרים יש אהבה בעולם, מה זאת אהבה?" סיור חוויתי ויוצא דופן בעקבות סיפורי האהבה מלאי הרגש בני זמנו של נחום גוטמן שהתרכזו בשכונת נוה צדק, בתקופה הסוערת שבין היציאה מחומות יפו להקמתה של "אחוזת בית".
  • מוזאון חוסמסה, "עוד סיפור אחד של אהבה", סיפורי אהבה לארץ, לחולות ולאנשים – בסרטונים ובקטעים מנבכי העבר.
  • המוזאון הישראלי במרכז רבין, "סיפור אהבה ארץ-ישראלי" הצגת יחיד מרגשת המבוססת על סיפור אמיתי מלא אהבה בלתי אפשרית בימי הסער של קום המדינה.
  • בית יוסף באו, "אמנות האהבה: הזוג הרומנטי מכל הזמנים" סיפור אהבתם יוצא הדופן של יוסף ורבקה באו, שחבק סיפור אהבה לארץ ישראל, לעם ישראל ולשפה העברית. בליווי שיריו האירוטיים של יוסף באו שכתב במחנה הריכוז, ופתיחת תערוכת "שיח אוהבים" שציירה הדסה באו.
  • בית העצמאות, "אמנות ואהבה במקום שבו נולדה המדינה" נספר את סיפורי האהבה של הציירים שציוריהם עיטרו את קירות האולם בו הוכרזה המדינה ומוצגים בו עד היום. המפגש ילווה בקטעי נגינה ובהקראה מומחזת של שירים ומכתבי אהבה.
  • מוזאון ז'בוטינסקי ומוזאון האצ"ל, "אהבת שולמית ויצחק" ערב של שירי אהבה במחתרת, בדגש על מכתבי האהבה של ראש הממשלה יצחק שמיר ז"ל מגלות אפריקה לרעייתו שולמית ז"ל.
  • בית הפלמ"ח, "על המשלט יושבת עיר", מופע ההצדעה לדור הפלמ"ח וללהקת הצ'יזבטרון, מוקדש באהבה לזכר חיים חפר.

מחיר: 70-0 שקלים לאדם (משתנה בין אתר לאתר)
שעות הפעילות: 20:30-18:00
ההשתתפות באירועים מותנית בהרשמה מראש, ישירות באתרים עצמם.
פרטי נוספים בדף הפייסבוק www.facebook.com/shimur.org
או באתר האינטרנט www.shimur.org.il

כידוע, המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל אמונה על שמירת המורשת הבנויה של העם והארץ, ופועלת לשיקום, שימור ופיתוח של מבנים ואתרים היסטוריים בארץ ישראל למען הדורות הבאים. לצד השימור הפיזי, מושם דגש רב על הפעילות החינוכית להכרת תולדות המדינה והערכים שהובילו את מייסדיה. המועצה מרכזת את פעילותם של כ- 120 אתרי מורשת ברחבי הארץ המשמשים כאתרי ביקור ומוזאונים הפתוחים לקהל הרחב, המציגים ומתעדים אורח חיים והווי, אירועים והתפתחויות בחיי היישוב והארץ במקום התרחשותם.

המידע מאתר העירייה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן