'עיריית ת"א קוברת לנו את הפרנסה' – כך טוענים בעלי עסקים במתחם יד-חרוצים בדרום העיר

רבות דובר על מצוקת החניה בעיר הגדולה, אולם לאחרונה עולה הנושא לכותרות שוב ושוב בעקבות מהלכים אותה מבצעת העירייה ובהם היא מצמצמת עוד יותר שטחי חניה ובמקומם היא מוסיפה שבילי אופניים. כך היה המקרה בפרויקט שיפוץ רחוב מסילת ישרים בשכונת שפירא בו עדיין יש לסוחרים ברחוב טענות קשות כלפי העירייה, וזה המקרה גם בשבועות האחרונים במתחם העסקים ביד חרוצים שבדרום העיר.

מזה חודשים רבים מתלוננים בעלי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים במתחם יד חרוצים בדרום העיר כי אין ללקוחות המבקשים להגיע למקום ולקבל את שרותם מספיק אזורי חניה להחנות את רכבם. כבר משעות הבוקר נוצר מצב שמגרשי החניה המועטים במתחם מלאים עד אפס מקום ומי שמגיע בהמשך היום ומנסה לאתר חניה פנויה נאלץ להסתובב שעות ברכבו עד שימצא שכזו או לחילופין מתייאש ושב על דרכו.

"העירייה קוברת לנו את הפרנסה" כך טוענים בעלי עסקים עימם דיברנו הבוקר, "לא זו בלבד שאין שטחי חניה בסביבה ומגרשי החניה עמוסים כבר משעות הבוקר, העירייה החליטה בשבועות האחרונים לנגוס עוד שטחים מהמגרשים הקטנים הקיימים ולהתחיל לסלול שבילי אופניים. לא זו בלבד שבסופו של דבר יהיה מחסור גדול יותר בחניות אלא שגם כעת בזמן ביצוע העבודות נוצרה בעיה גדולה עוד יותר שכן חלק מהחניות שהיו במגרשים נתפסו כרגע על ידי ציוד הנדסי וחומרי בניין".

"גם השינוי בו הוחלט כי כל תושבי העיר יוכלו לחנות בכחול-לבן יצר בעיה. שכן תושבי העיר שעובדים במתחם מנצלים את המצב ומגיעים לעבודה עם רכבם במקום לנסוע בתחבורה הציבורית כפי שעשו עד היום וכך נוצר מצב שמעט החניות שהיו עומדות בעבר לרשות הלקוחות הופכות כיום לתפוסות במרבית שעות היום", הם מוסיפים ואומרים.

"בעלי העסקים כאן במתחם משלמים מאות אלפים אם לא מיליוני שקלים בחודש לעירייה בעבור ארנונה ומה מקבלים בסוף ? עוד שבילי אופניים ?! למה לא עשו שבילי אופניים בחלק הדרומי של הרחוב (בצד של נווה שאנן) הרי שם אין כמעט עסקים ולא חסר שטחים ?! במקום למצוא פתרון למצוקה באזור ולהוסיף עוד שטחי חניה היכן שניתן באה העירייה ועושה בדיוק את ההפך, וזה עוד לפני שאנחנו בכלל מזכירים את הדימוי הנמוך מלכתחילה של המתחם והאזור כולו בגלל המצב הקשה של דרום העיר לאחרונה", הם מציינים באכזבה.

חלקם האחר הפנה אצבע מאשימה כנגד האחראים בעירייה לסלילת שבילי האופניים: "שמעתי שהאחראי לתחום בעירייה מתוגמל בהתאם למרחק השבילים שנסללו בכל חודש… האם זה נכון ? אם כך ברור למה כל חלקה טובה בעיר הופכת להיות שביל אופניים ואף אחד לא נוהג בהיגיון. מי ירצה להרוויח פחות כשאפשר לעשות אחלה משכורת חודשית ?!" טוען בפנינו אחד מבעלי העסקים במתחם.

מסילת ישרים - שפירא

תלונות בעלי העסקים ביד חרוצים דומות לאין להפליא לתלונותיהם של בעלי העסקים והסוחרים עימם נפגשנו בעבר בשכונת שפירא. בשני המקרים מתלוננים האנשים עימם שוחחנו על אטימות וחוסר היגיון מצד המוציאים לפועל בעירייה. עד היום מי שיוצא לו להסתובב ברחוב מסילת ישרים שבשכונת שפירא לא מסוגל להבין את ההחלטה של העירייה לכפות ברחוב הצד והמצומק שבילי אופניים המהווים סכנה לציבור, מקשים על תנועת הולכי הרגל וקוברים את העסקים שאיבדו מפרצי חניה שהיו שם בעבר. אין ספק שנראה כי שוב מחליטה עיריית תל אביב לבצע מהלכים חד צדדים מבלי להתייעץ עם בעלי העסקים והסוחרים בסביבה ואו לחשוב על ההשלכות איתן הם יאלצו להתמודד בעתיד וחבל שכך.

תגובת עיריית תל-אביב-יפו:

הטענה כי עובדי העירייה מתוגמלים ע"פ אורך השבילים שנסללו הינה שקרית.

סלילת שבילי אופניים הינו יעד אסטרטגי של עיריית תל-אביב- יפו, לרישות העיר לטובת תחבורה ירוקה וחסכונית ולנוחיותם של רוכבי האופניים בעיר אשר מספרם הולך ועולה וכך גם הביקוש לסלילתם. העבודות ליד מגרש החניה באזור יד החרוצים יסתיימו בתוך חודש.  העירייה צופה כי חיבור אזור זה למרכז העיר בשביל אופניים יגרום לתושבים ממרכז העיר ומאזור יד אליהו להגיע למקום באופניים , וכך למעשה יתפנו מקומות חנייה נוספים.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן