ניצחון למחנה הלאומי – נתניהו ראש הממשלה הבא של ישראל

לאחר ספירת 99% מהקלפיות עולה כי הליכוד זוכה ב-30 מנדטים, המחנה הציוני רק ב-24. הבית היהודי עם 8 מנדטים ו"יחד" מחוץ לכנסת.

מספירת 99% מהקלפיות עולה כי מפלגת הליכוד זוכה ל-30 מנדטים בכנסת ה-20, והמחנה הציוני עם 24 מנדטים בלבד.
הרשימה הערבית המשותפת עם 14 מנדטים, "יש עתיד" של יאיר לפיד מקבלת 11 מנדטים,מפלגת "כולנו" עם 10 מנדטים הבית היהודי עם שמונה מושבים.
מפלגת ש"ס עם שבעה מנדטים, יהדות התורה עם שישה מנדטים. "ישראל ביתנו" של ליברמן עם שישה מנדטים ומרצ עם ארבעה מנדטים. מפלגת יחד בראשות אלי ישי עדיין נמצאת מתחת לאחוז החסימה.
מפלגת "יחד" בראשותו של אלי ישי קיבלה מעט יותר מ-118,000 קולות – פער של 12,000 קולות מקו אחוז החסימה. עשרות אלפי פתקי הצבעה במעטפות הכפולות עדיין לא נספרו. ביממה הקרובה אמורים סופרי הקולות בוועדת הבחירות המרכזית להשלים את הספירה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הלילה (רביעי) בגני התערוכה בתל אביב, על רקע ניצחון הליכוד בבחירות.
"חברות וחברים יקרים, כנגד כל הסיכויים, השגנו ניצחון גדול לליכוד", הכריז נתניהו לקול תשואות הקהל. "השגנו ניצחון גדול למחנה הלאומי בראשות הליכוד. השגנו ניצחון גדול לעמנו".
ראש הממשלה הבטיח לפעול להקמת ממשלה חזקה ויציבה, שתדאג לביטחונם ורווחתם של כל אזרחי ישראל. "אינני יכול לפרט את כולם אבל אני יכול לומר לכם בביטחה – שאנחנו עומדים בפני אתגרים מדיניים וביטחוניים וגם אתגרים כלכליים וחברתיים. אנחנו הבטחנו לטפל במחירי הדיור ובהפחתת יוקר המחייה ואנחנו נעשה זאת".
הוא עדכן כי שוחח עם כל ראשי המפלגות של המחנה הלאומי. "קראתי להם להצטרף אלי ולהקים ממשלה בישראל ללא דיחוי. כי המציאות אינה לוקחת פסק זמן אזרחי ישראל. מצפים מאיתנו שנגבש במהירות הנהגה אחראית שתעבוד למענם וכך נעשה".
נתניהו הודה לרעייתו שרה על רקע ההתקפות נגדה בשנים האחרונות, שהלכו והתגברו ככל שהתקרב מועד הבחירות. "איזה מסלול ייסורים עברת לצדי? כמה תעצומות נפש יש לך רעייתי וכמה תעצומות נפש נתת לי?
"לבסוף אני מבקש להודות לכם, כל אזרחי ישראל, על האמון בדמוקרטיה הישראלית, על האמון במדינתו האחת והיחידה, בעזרתכם ובעזרת ה' נשמור עליה יחד ויהודה לעולם תשב וירושלים לדור ודור. תודה רבה לכם", כך ראש הממשלה.
לאחר פרסום מדגמי הטלוויזיה התקשר ראש הממשלה נתניהו ליו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט. השניים סיכמו על פתיחת משא ומתן קואליציוני להקמת ממשלה לאומית במהירות האפשרית.

יו"ר הבית היהודי נאם לאחר כמן במטה המפלגה בכפר המכביה. "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה וגם אנחנו", הכריז בנט, "אנחנו רצים למרחקים ארוכים, אנחנו לא מפחדים ולא מורידים את הראש ומרימים הערב את הדגלים שלנו עוד יותר ועוד יותר גבוה. אנחנו אוהבים את עם ישראל, ארץ ישראל וכולנו אוהבים את תורת ישראל ואת חיילי צבא ההגנה לישראל.

"שאלו אותי בדקות האחרונות אם אני מאוכזב מהציבור שלנו, מהציונות הדתית, ואני אומר – הפוך אני גאה בציונות הדתית, אני גאה באנשי הציונות הדתית כי זה ציבור אידיאולוגי אמיתי, הוא נקרא למשימות התיישבות והוא מתייצב, הוא נקרא למשימות חלוציות והוא מתייצב, הוא נקרא למשימות חברתיות והוא מתייצב.

"והפעם, הפעם הוא נקרא למשימה פוליטית והוא התייצב בגדול. הציבור שלנו כהרגלו נכנס מתחת לאלונקה ולא הפסיק לשאת אותה עד תוצאות הבחירות", דברי בנט.
מי שיקבע את זהותו של ראש הממשלה הבא הוא יו"ר מפלגת "כולנו", משה כחלון, ששוחח אמש עם נתניהו והרצוג. כחלון אמר לשניהם שיקבל את ההחלטה על מי להמליץ לאחר פרסום תוצאות האמת. מדגמי הטלוויזיה העניקו למפלגתו 9-10 מנדטים.
"יש לנו אחריות במתכונת הזו שאנו מציגים", אמר כחלון במטה המפלגה בתל אביב. "אנו מציגים מפלגה שהולכת לטפל באנשים שזנחו אותם במשך הרבה שנים. זה הזמן לאחד, זה לא זמן לפילוגים. סלחתי על כל ההכפשות וההשמצות".
הכתבה באדיבות אתר "ערוץ 7".

תוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-20

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן