יו"ר חברת נת"ע: "לא יהיה שום עיכוב או שינוי בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן בעקבות הקיצוצים הצפויים בתקציב משרד"

 

יו"ר נת"ע - מיכאל רצון , צילום: אסף שילה ישראל באן

בכנס המיון המוקדם למכרז הכרייה בשיטה הקונבנציונלית למנהרה מפ"ת לבני ברק, תקף יו"ר נת"ע מיכאל רצון את אלה הרוצים להחזיר את הפרויקט לזכיין פרטי וכינה אותם חסרי אחריות החולמים חלומות באספמיא:"אף אחד מהם לא נתן מעולם דין וחשבון על בזבוז מאות מיליוני השקלים מכספי ציבור שנבעו מכישלון ה-BOT בניסיון הלא מוצלח להקים את הרכבת הקלה במטרופולין ת"א. אפילו אמירות כאלה פוגעות באמון הציבור בפרויקט, בחברה ובממשלה".
33 חברות, מהגדולות בעולם, מאחת עשרה מדינות, השתתפו היום בת"א בכנס המיון המוקדם שקיימה חברת נת"ע לקראת מכרז הכרייה הקונבנציונאלית למנהרה בין פ"ת לב"ב, לאורך 3.5 ק"מ.
זהו כנס המכרזים השלישי שמקיימת החודש נת"ע. קדמו לו ,לפני שבועיים, הכנס למכרזי המערכות הרכבתיות והכנס לכריה באמצעות מכונת ה TBM, יחד עם מכרז הקופסאות-מתחמי התחנות, בהם השתתפו 90 חברות מכל העולם.
יו"ר נת"ע מיכאל רצון הבטיח בכנס כי פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה מפ"ת לבת ים ובהמשך גם לראשל"צ, לא יושפע מן הקיצוצים הצפויים במשרדי הממשלה.
"שוחחתי עם שרי האוצר והתחבורה והם הבטיחו לי כי אין שום כוונה לעכב את הפרויקט והוא ימשיך במלא הנחישות וההתמדה. אני מקווה שנביא אותו לסוף טוב בלו"ז שקבענו ", אמר רצון.
גם מנכ"ל נת"ע יצחק זוכמן הבטיח כי פרויקט הקו האדום לא יושפע מן המשבר הכלכלי :"בכל מקום שנהיה מוכנים, נתקדם בפרויקט. שר התחבורה ישראל כ"ץ נותן לנו את כל הגיבוי לביצוע פרויקט הקו האדום ולשאר הקווים המתוכננים המטרופולין ת"א, ואנחנו נעשה את הכול כדי שהדבר יבוצע במהירות הרבה ביותר ובאיכות הטובה ביותר" אמר זוכמן.
יו"ר נת"ע מיכאל רצון תקף בכנס את אלה הרוצים להחזיר את פרויקט הרכבת הקלה לזכיין BOT וכינה אותם חסרי אחריות:
"אותם אלה שנכשלו בפרויקט ה BOT עם הזכיין, שבזבזו מאות מיליוני שקלים מכספי הציבור ולא נתנו על זה מעולם דין וחשבון, חוזרים כעת על אותן הזמירות ועל החלומות באספמיא. היגיע הזמן שמישהו יציב להם סוף סוף את המראה מול הפנים. אנחנו בנת"ע, בפחות משנתיים עם מחצית כוח האדם , ובשקיפות מלאה,הספקנו הרבה יותר ממה שעשה הזכיין הפרטי בשש שנים ונמשיך להתקדם במלא המרץ, עד שניתן פתרון הולם לתחבורה הציבורית בגוש דן.הפרויקט הזה יניע את גלגלי המשק וייתן מקום עבודה לעשרת אלפים עובדים, מחציתם באופן ישיר" אמר רצון.
בכנס המציעים למכרז הכרייה הקונבנציונאלית NATM, השתתפו חברות
מאחת עשרה מדינות ובהן איטליה, סין יון, ארה"ב,קוריאה,ספרד,גרמניה, צרפת, אוסטריה, רוסיה וישראל.
הזוכה במכרז לכריית המנהרה בשיטה זו, מפ"ת לבני ברק, בעומק 20 מטרים, בקרקע רכה, בתוך מי תהום, יבחר ברבעון השלישי של השנה הבאה ובהמשך 2013 יתחיל בביצוע הכרייה.
צילום התמונה : אסף שילה ישראל באן

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן