בית הספר לארכיטקטורה של אוניברסיטת אריאל בשומרון מציג את תערוכת הבוגרים לשנת 2012 בנמל יפו המתחדש

בית הספר לארכיטקטורה של אוניברסיטת אריאל בשומרון מציג את תערוכת הבוגרים לשנת 2012 בנמל יפו המתחדש.
החל מ-6/8 , שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-22:00 יום ו' 10:00-16:00 שבת 10:00-22:00
ביום א' 5/8 ערב הפתיחה בשעה 20:00 ברכות וחלוקת תעודות הצטיינות.
ביום ה' 9/8 בשעה 20:30 ערב נושאי: פאנל ודיון פתוח בנושא "עירוניות שפויה" בהנחיית האדר' איציק אלחדיף.

 

אודות ביה"ס לארכיטקטורה

בית הספר לארכיטקטורה במרכז האוניברסיטאי אריאל מהווה סביבה תוססת, אנרגטית ומעורבת, בו מתפתחת חשיבה ועשייה אדריכלית משמעותית, חדשנית, מקורית, עשירה ורלוונטית. בית ספר המייחד את עצמו בגישתו לתרומה הארכיטקטונית הישראלית הייחודית למערך הגלובאלי, האזורי והאוניברסאלי וכחלק ממנו, מקום ההופך מחשבה לביטוי מילולי וחומרי בר השראה ובר קיימא.

פעילות בית הספר, שאיפותיו ותוצרתו הם פועל יוצא של מערכת יחסים שלמה המושפעת מערכי היסוד הבאים: אתיקה אישית ומקצועית, גישה אקולוגית לסביבה הטבעית והבנויה, מקצוענות הנובעת משליטה בכלי ביטוי מקובלים ומכלים חדשים המפותחים ממהות העשייה הקונקרטית, גישה חברתית סולידרית של דאגה לאחר ושל עזרה הדדית וחתירה לאסתטיקה בעלת יופי פנימי וחיצוני כאחד. בית הספר מחויב להכשרה ולטיפוח של תלמידיו ומוריו – להצטיינות, למקצוענות, ולראיה רחבת אופקים, תוך קידומם לאור קריטריונים ברורים של מיון, בחינה ובחירה ומעודד התקדמות מקצועית זו. בוגרי בית הספר מוכשרים להיות אנשים יצירתיים בעלי מחשבה עצמאית ויכולת לעבודת צוות, מקצוענים הרוחשים כבוד למקצוע, שולטים ברזיו, בעלי רגישות ואחריות חברתית וסביבתית, חדורי תחושת שליחות, מעורבים, משפיעים ומקדמים סביבת חיים איכותית.

ביה"ס לארכיטקטורה  החל כמחלקה, והוא קיים במרכז האוניברסיטאי באריאל החל משנת 1995. מייסדו פרופ' יוסף שבייד שימש כראש המחלקה שש שנים. פרופ' שבייד ראה בביה"ס לארכיטקטורה באריאל מעין "חזרה למקורות" מבחינה היסטורית ומבחינה מקצועית. אחריו כיהן פרופ' סעדיה מנדל כראש בית הספר לארכיטקטורה ושימש בתפקיד במשך שלוש שנים. פרופ' מנדל ראה בסביבה שבה מצוי ביה"ס מקום המאפשר התייחסות למרקמים היסטוריים ושמירה על איכות הסביבה. שנות ה-90, שנות הקמתו וביסוסו של בית הספר, הצטיינו בעליה  מאסיבית מחבר העמים ומאתיופיה וביה"ס נהנה מהצטרפות של סטודנטים מעלייה זו על כל גווניה וכן מסטודנטים מאזורים נרחבים בישראל, כולל מישובי ספר ומכפרים ועיירות ערביים. המגוון האנושי הפלורליסטי של ביה"ס מורכב מתלמידים שראיית עולמם באה ממחוזות מגוונים ומתרבויות שונות דבר המעצים ומפרה את גישתו הפלורליסטית. משנת 2004 ועד 2008 עמד בראשות בית הספר פרופ' דוד קאסוטו שפעל לקידום מערכת ההוראה.  החל משנת 2008  מכהן אדריכל בני ראובן לוי כראש בית הספר והוא שם לו מטרה לקדם את בית הספר כמוסד מוביל בתחומו, המבוסס על התשתית הקיימת ועל החזון, הערכים והיעדים שגיבש עם כניסתו לתפקיד. בית הספר העמיד עד היום כ – 403 בוגרים תוך הצבת תנאים ביקורתיים במיוחד לגבי מתן תואר בוגר וזאת בכדי להבטיח איכות מקסימאלית לבוגריו אשר מייצגים אותו בכבוד בפרקטיקה ובאקדמיה.

אודות סגל ההוראה בבית הספר לארכיטקטורה

תמהיל סגל ההוראה הוא מקצועי ורב תחומי כאחד. במסגרתו פועלים אדריכלים מתחום הפרקטיקה, תיאורטיקנים, חוקרים והיסטוריונים מהאקדמיה, מומחים שונים בתחומים המקצועיים הספציפיים, יחד עם תחומים נלווים ומשלימים כגון: הנדסה, מדעי הטבע והחברה, תקשורת, מדעי הרוח, וכדומה. הסגל מיומן ומגובש ומורכב מאדריכלים מנוסים שהם גם מורים מיומנים המונהגים בידי מרכזים בעלי ידע מקצועי ויחסי אנוש הנדרשים לתפקיד. אחת התופעות המאפיינות את בית הספר לארכיטקטורה היא מעורבותם של מורי הסטודיו גם במקצועות עיוניים וטכנולוגיים, מעורבות רב-תחומית המאפשרת גם עדכון מתמיד של תכנים בין מסגרות הלימוד השונות, אם בתגבורם במידת הצורך ואם בתיאום ציפיות, משימות ולוחות זמנים. בכך מתאפשר גם  מעקב כולל אחר ההתפתחות המקצועית של התלמידים כפרטים.

פרויקטים ותערוכות בבית הספר לארכיטקטורה

בית הספר מקיים באופן מסורתי תערוכות שנתיות בסוף כל שנה אקדמית. בתערוכות אלה מוצגים פרויקטי גמר וכן פרויקטים של סטודנטים מצטיינים בתחומים שונים מכל שנות הלימוד. במהלך ארבע השנים האחרונות התקיימו התערוכות במקומות הבאים: תשס"ח – האנגר 11 בנמל תל אביב, תשס"ט – שדרות אלרוב ממילא במרכז ירושלים. תש"ע – האנגר 2 בנמל הדייגים של יפו. תשע"א – מתחם ה"תחנה" בדרום תל אביב. החל משנה"ל תש"ע תלמידי שנה ה' אחראים באופן עצמאי על ארגון, אוצרות ותפעול התערוכות ותוצאותיהן המרשימות מדברות בעד עצמן. בין היתר, ביה"ס מקיים גם תערוכות מתחלפות בין כתליו במהלך כל שנת הלימודים.

פרסים והישגים של תלמידי בית הספר לארכיטקטורה

תלמידי ביה"ס זוכים להישגים מרשימים בתחרויות ארציות ובין לאומיות.

להלן רשימה חלקית של התחרויות והזוכים בארבע שנות הלימוד האחרונות:

2008 – התחרות לתכנון מבני חינוך מטעם משרד החינוך, בהשתתפות כל בתי הספר לאדריכלות בישראל- זכיה במקום הראשון – שירית פינק

2009- התחרות הבין לאומית "סולר דקתלון 2010" במדריד – זכיה של ביה"ס להשתתף, יחד עם עוד 19 אוניברסיטאות מרחבי כל העולם. ביה"ס נבחר מתוך  יותר ממאה אוניברסיטאות שהתמודדו על הזכות לקחת חלק בתחרות.

2010- תחרות אות העיצוב הישראלי – בקטגוריית הסטודנטים מכלל בתי הספר לאדריכלות בישראל – זכיה בפרס ראשון  – חילקי עמראני עם פרויקט הגמר שלו.

2010-  תחרות פרס עזריאלי – לפרויקטי גמר מצטיינים של בוגרי בתי הספר לאדריכלות בישראל – זכיה של שירית פינק בקטגוריית נבחר הקהל.

2011 – תחרות אות העיצוב הישראלי – בקטגוריית הסטודנטים מכלל בתי הספר לאדריכלות בישראל – זכיה בפרס ראשון  – עופרה בלבן-גולדברג עם פרויקט הגמר שלה.

2011- תחרות פרס עזריאלי – לפרויקטי גמר מצטיינים של בוגרי בתי הספר לאדריכלות בישראל – זכיה של ליעד מלכי בקטגוריית נבחר הקהל.

2011 – תחרות פרויקט השנה – של  כתב העת "אדריכלות ישראלית"- בפרס אריה שרון ואלדר שרון לסטודנטים יצירתיים – זכיה בפרס ראשון –  דינאי אורנשטיין עם פרויקט הגמר שלו.

המידע לקוח מאתר האוניברסיטה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן