מרכז השלטון המקומי מעודד סיוע משפטי ללא תשלום

מרכז השלטון המקומי מקדם הקמת מרכזי סיוע חדשים של 'שכר מצווה' בכלל הרשויות המקומיות, ואת העלאת מודעות התושבים לקיומם של מרכזי הסיוע * בוחבוט: "זו מצווה לסייע לתושבינו להשיג צדק"
מרכז השלטון המקומי פועל בימים אלה להרחבת תכנית 'שכר מצווה' של לשכת עורכי הדין בישראל, למוקדים נוספים, על מנת לספק לכל התושבים את האפשרות לקבל סיוע וייעוץ משפטיים. המרכז פועל לקידום המודעות בקרב התושבים לקיומם ופעילותם של מרכזי 'שכר מצווה', ובעיקר – פנה המרכז בבקשה לראשי הערים לקדם הקמת מרכזים חדשים בעריהם, על מנת לתת שירות לתושבים נוספים.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט: "זו מצווה לסייע לתושבינו, שאינם מכירים את זכויותיהם ואינם מסוגלים לשלם שכר טרחה לעורכי דין וליועצים משפטיים, למצות את זכויותיהם ולדאוג שבפני החוק – כולם יהיו שווים".

תכנית 'שכר מצווה', שהוקמה ומתופעלת על ידי לשכת עורכי הדין, היא תכנית משלימה (ולא חופפת) לסיוע המשפטי הממלכתי של משרד המשפטים, ונועדה לתת מענה לנתבעים שאינם עומדים בקריטריונים לקבלת סיוע שקבעה המדינה בחוק, וזאת על מנת לאפשר למעגל רחב יותר של נזקקים למצות את זכויותיהם. בימים של פערים חברתיים הולכים וגדלים, במרכז השלטון המקומי רואים חשיבות רבה להרחיב את זכות הגישה של האזרח לערכאות משפטיות ולהגנת זכויותיהם של האזרחים שאין ידם משגת לשכור שירותים משפטיים.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי: "מדובר בתוכנית חשובה, בייחוד בימים אלו שבהם הפער החברתי צובר תאוצה והמחאה החברתית מוצדקת יותר מתמיד. מטרת התוכנית היא להגיע לכל אוכלוסיות היעד הנזקקות לשירותים משפטיים, הכוללות ביניהם הן את מעמד הביניים והן את מעוטי היכולת, על מנת להקטין את מספרם הרב של הנתבעים הבלתי מיוצגים".

במסגרת התוכנית מעניקים עורכי הדין המתנדבים ייעוץ משפטי ראשוני בתחומים אזרחיים ב-52 מרכזי זכויות הפרושים ברחבי הארץ, ובכך מסייעים לאלפי פונים מדי שנה בטיפול פרטני, יידוע זכויות, והפנייה לגורמים רלוונטיים כדוגמת הסיוע המשפטי הממלכתי של משרד המשפטים. בנוסף, עורכי הדין המתנדבים של התוכנית מייצגים פונים מעוטי יכולת בערכאות השונות, בהן: בית משפט השלום, בית המשפט לענייני משפחה ולשכות ההוצל"פ, במטרה לזכות בזכויות אדם שוות ללא הבדלי דת, גזע, מין או מצב כלכלי.

בסוף שנת 2009 קיבלה התכנית חיזוק רשמי כאשר נחקק סעיף 2(4) לחוק לשכת עורכי הדין, לפיו הלשכה מחויבת למתן סיוע משפטי למעוטי יכולת, בהתאם לקריטריונים שייקבעו בכללים.

 פניות לתכנית ולבירור סניפים ניתן לפנות בטלפון: 1-700-505-500.

התמונה באדיבות : נבון – משרד עורכי דין.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן