רוב מוחלט של מצביעי הסקר באתר רוצים לראות במועצת העיר סיעה עצמאית שתפעל למען שכונות דרום תל-אביב יפו

87 אחוז ממשתתפי הסקר האינטרנטי שהורץ בשבועות האחרונים באתר הקהילתי הצביעו כי במידה שבבחירות הקרובות למועצת העיר תתמודד סיעה עצמאית למען שכונות דרום ת"א הם יהיו מוכנים להצביע עבורה

מערכת הבחירות עולה מדרגה בשבועות האחרונים בשעה שעוד ועוד רשימות מתמודדים מחזרות אחר קולותיהם של תושבי דרום העיר.

במקומון ידיעות תל אביב של אחד מסופי השבוע השבוע האחרון רואיינו לא פחות מנציגי 6 סיעות שכביכול מצהירות כי בכוונתם להוביל את המאבק למען שכונות דרום תל אביב.

נציגי הליכוד, ש"ס וצדק חברתי שהיו יחד עם חולדאי בקואליציה בקדנציה האחרונה ניסו לשכנע כי בכוחם בגיבוי מפלגותיהם בכנסת לשנות את המצב, אך לא השכילו לשכנע איזה צעד משמעותי ניתן לזקוף לזכותם כמהלך שעשו לטובת תושבי דרום העיר במהלך חמש השנים האחרונות.

נכון להיום ניתן לומר שלכולם ברור שהנושא הכאוב של מצבן של שכונות דרום העיר חייב לבוא לידי ביטוי במערכת הבחירות הקרובות אולם נשאלת שאלת "מיליון הדולר" האם תושבי דרום העיר יאמינו בעצמם ובכוחם לשנות את המצב ואכן יבואו ביום ההצבעה ב-22/10.

פוטנציאל ההצבעה של תושבי דרום העיר (כולל יפו) עומד על כ-40 עד 50 אחוז מסך קולות המצביעים בעיר. תיאורטית בכוחם של תושבי דרום העיר להכתיר את ראש העיר הבא.

בשנים עברו אחוז ההצבעה בעיר תל אביב בבחירות המוניציפליות היה נמוך מאד יחסית לממוצע הארצי, כאשר בשכונות דרום העיר אחוז ההצבעה היה אף נמוך מהאחוז ביתר חלקי העיר. אדישותם של מגזרים רבים מקרב התושבים לא ברורה וקשה לנתח מדוע מהיכן נובעת האדישות וחוסר העניין. האם התושבים אינם מאמינים שקיים סיכוי לשינוי המצב ? האם אינם מאמינים ביכולתם להביא את השינוי ? האם מאסו בפוליטיקאים ?

בסקר שהריץ האתר הקהילתי בשבועות האחרונים נראה כי בין משתתפיו קיימת מגמה מובהקת אשר קובעת כי במידה ותהיה סיעה עצמאית (לא מפלגתית) שתרוץ למועצת העיר ותצהיר כי בכוונתה לייצג ולדאוג לשכונות דרום העיר הם אכן ישקלו להצביע עבורה. כלומר קיימת בקרב הציבור הבנה חד משמעית כי הגיע הזמן שמישהו במועצת העיר ידאג למצבם של שכונות הדרום ונשאלת השאלה מי מבין הסיעות המתמודדות יכולה להיכנס למשבצת המתאימה.

מלבד הסיעות היוצאות שהיו במועצת העיר האחרונה, נוספו למרוץ בשבועות האחרונים גם "סיעת דרום העיר" וגם סיעת "העיר העברית", שמועות מדברות כי יתכן וגם חבר המועצה היוצא (מהליכוד) מר שלמה מסלוואי יקים סיעה משלו ויתמודד על קולות הבוחרים.

חוג בית של "סיעת דרום העיר"

"סיעת דרום העיר" החלה את תהליך ההתארגנות כבר לפני מספר חודשים, היא זכתה לחשיפה בכתבה בערוץ 2 ואף קיימה כבר מספר חוגי בית, במקביל סיעת "העיר העברית" ערכה השבוע מסיבת עיתונאים בה הצהירה הגברת מאי גולן שזוכה לתמיכתו של חבר הכנסת לשעבר הד"ר מיכאל בן-ארי, על כוונתה להתמודד למועצת העיר במסגרתה.

בתוך כך נציין, כי חבר מועצת העיר היוצאת מטעם הליכוד מר ארנון גלעדי פנה השבוע לבית הדין של תנועת הליכוד בדרישה לשלול את חברותם של מספר פעילי שכונות אשר הביעו תמיכה ונוטלים חלק בפעילותן של סיעות עצמאיות.

בין היתר ברשימת החברים אותם דורש גלעדי לנדות מהליכוד ניתן למצוא את יו"ר סיעת עיר-לכולנו אהרון מדואל וחברי ליכוד נוספים שחברו לסיעת דרום העיר.

אם כן, מערכת הבחירות המקומית מתעוררת לחיים בעיקר בזכותם של פעילי שכונות דרום העיר, מתוך תקווה שיצליחו להוציא את תושבי דרום העיר מאדישותם הבלתי מוסברת ולסחוף אותם לקלפיות על מנת לקבל את אמונם ולייצר במועצת העיר הבאה כוח בעל השפעה שמחוייב לתושבים ושיציב כמטרה מוצהרת את בעיות דרום העיר בראש סדר העדיפויות של העירייה.

בהנחה שבבחירות הקרובות למועצת העיר תתמודד סיעה עצמאית למען שכונות דרום ת"א - האם תשקול להצביע עבורה?

Loading ... Loading ...
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן