הצלחה למכרזי משרד השיכון בחריש, בנהריה ובתל אביב

השר אריאל: אנחנו מחויבים להמשך הגדלת ההיצע בכל רחבי הארץ ובעיקר במתחמים גדולים וחדשים
הצלחה לסדרת מכרזים של רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון שננעלו השבוע.

גל נוסף של שיווקי מגרשים בחריש ננעל בהצלחה. כל ארבעת המתחמים, הכוללים 319 יחידות דיור בשכונות הצפונית והפרסה של העיר החדשה, שווקו במחירים אטרקטיביים גם במכרזים הללו – עם מחיר קרקע ממוצע של 36,700 שקל ליחידת דיור.

החברות הזוכות: עמותת "מדורגי חריש" במגרש לבניית 103 דירות; חברת "אחים פתחי חברה לבנייה" במגרש ל-64 דירות; "עמותת לעבדך באמת הר חומה" במתחם הכולל 45 דירות; וחברת "רייסדור יזמות" במגרש לבניית 107 דירות.

גם בתל אביב נסגר מכרז לרכישת זכויות בעלות של כ-21% ממגרש למגורים ברחוב לוי אשכול בגוש הגדול לבניית 48 יחידות דיור, שיעור המעניק זכויות בנייה ל-10 דירות. למכרז הוגשו שלוש הצעות. החברה הזוכה היא "גרינברג רועי ומציעים אחרים ומלון רג'נסי ירושלים בע"מ" בסכום של כ-10.33 מיליון שקל. סכום זה משקף עלות קרקע של כ-1.03 מיליון שקל לדירה, והוא נמוך בכ-32% מהשומה שנקבעה לקרקע.

ביקוש גדול נרשם גם לשני מגרשים בעיר נהריה, שעל כל אחד מהם ייבנו 32 יחידות דיור. לגבי המגרש הראשון התקבלו 12 הצעות. החברה הזוכה היא חברת "סלע בינוי והשקעות" מקבוצת אמנון מסילות, שהציעה 8.29 מיליון שקל (עלות קרקע של כ-259 אלף שקל לדירה). לגבי המגרש השני נרשמו 10 הצעות, והחברה הזוכה היא "וילות בנופר חברה לבנייה בנהריה" שהציעה כ-6.6 מיליון שקל (עלות קרקע של כ-207,000 שקל לדירה).

בעקבות תוצאות המכרזים אמר שר הבינוי והשיכון ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל אורי אריאל: "השיווקים והגדלת ההיצע היו ונותרו הכלי המרכזי והחשוב ביותר להקלת מצוקת הדיור של כלל המגזרים וכלל האזורים ברחבי המדינה. זאת, בין בתל אביב ובאזורי הביקוש, בין בפריפריה שזוכה אף היא לביקושים נאים ובין בערים חדשות כמו בחריש או במתחמים החדשים בקרית גת ובערים אחרות שיזכו.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן