בכיר ברשות מקומית במרכז הארץ חשוד בדיווח כוזב על עסקת מקרקעין שנחשפה לאחרונה

בית משפט השלום בתל אביב, כב' השופטת תרצה שחם קינן, שחרר אתמול (16.10.12) תחת מגבלות 2 חשודים בעבירות של דיווח כוזב על עסקת מקרקעין.
בית המשפט אסר על פרסום שמות החשודים ופרטים מזהים אחרים.

החשד עלה בביקורת שנערכה במשרד מיסוי מקרקעין מרכז, לפיו, סכמו חשוד א' (הרוכש) והצד השני לעסקה (המוכר) כי חשוד א' ירכוש דונם קרקע במחיר של $ 116,000, בעסקת נטו, שבה המסים וההוצאות חלים על הרוכשים. בין המוכרים לבין הרוכשים נחתם חוזה, בו הוצהר על תמורה של 88,000 $ בלבד וכי המס חל על המוכרים. החוזה נערך ע"י חשוד ב', המייצג של חשוד א' ודווח למס שבח.

עפ"י הערכות השווי של משרד מיסוי מקרקעין, התמורה האמתית הייתה גבוהה יותר ($280,000) ובהתאם יצאו השומות למוכרים . המוכרים בקשו מהרוכשים לשלם את המס, כפי שהתחייבו, והאחרונים הגישו ערר לבית המשפט המחוזי על הסכום שקבע מנהל מס שבח. הערר נדחה.

עלה חשד לפיו המוכרים והרוכשים ביחד עם חשוד ב' דיווחו על עסקה בסכום נמוך מהסכום האמתי כדי להתחמק מתשלום מס.

אתמול, 16.10.12, נפתחה חקירה גלויה ע"י משרד חקירות מס הכנסה תל אביב, נערך מספר רב של חיפושים, נתפסו מסמכים ועוכבו לחקירה מעורבים בעסקה. חשוד א' לא פתח את דלת ביתו עם בוא החוקרים, התחמק מהחוקרים ולא השיב לטלפונים משך מספר שעות.

מהחקירה הראשונית עולה כי חשוד א', בעל תפקיד בכיר ברשות מקומית, עומד מאחורי קבוצת רוכשים, ובחר להסתתר בעת הרכישה, מאחורי אביו המבוגר (כמעט 90). עוד עלה כי אחד הרוכשים טען בעדותו כי הוא לבדו שילם עבור רבע דונם סכום של $88,000, בעוד שהוצהר למס שבח, כי $88,000 הם התמורה עבור דונם שלם, כלומר הסכום שהתקבל עולה בהרבה על הסכום שדווח למיסוי מקרקעין.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן