יו"ר הכנסת קרא לממשלה ולרשויות להקפיא את כל ההליכים הנוגעים לכפר שלם עד הכנסת הבאה

בכינוס הפגרה המיוחד השיב יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין לפנייתו של ח"כ דב חנין (חד"ש) להביא את הצעת חוק פינוי כפר שלם לקריאה ראשונה ואמר כי "על הממשלה, רשויות ובמיוחד מנהל מקרקעי ישראל, להשהות את ההליכים ולהקפיא כל פעולה במהלך פגרת הבחירות ועד להתכנסותה של הכנסת ה-19 לשם קידום הצעת החוק לפתרון הסוגיה"

ח"כ חנין פנה עם פתיחת כינוס המליאה ליו"ר הכנסת : "הכנסת מצאה דרך להביא נושאים ולקבל החלטות גם בדיוני הפגרה. גם היום מתכנסים לדיון דחוף וחשוב, על החדשות המקומיות וערוץ 10 אבל ישנן בעיות אחרות דחופות שלגביהן קיימת הסכמה רחבה בכנסת. סוגיית כפר שלם נמצאת על שולחננו זמן רב ואפילו הממשלה מסכימה שהנושא יידון לפחות בקריאה ראשונה כדי שנוכל להמשיך להחיל דין רציפות. בשעה שאנו יושבים פה מוצאים צווי פינוי לתושבים והמצוקה קשה ביותר. אנשים מסתכלים עלינו ומבקשים מזור למצוקתם.

ריבלין השיב: "הצעת חוק פינוי בינוי כפר שלם הונחה על שולחן הכנסת כהצעת חוק פרטית, ואושרה בוועדת הפנים של הכנסת לקריאה ראשונה. ואולם, בין הכללים שקבעה הכנסת לקידום חקיקה בפגרת הבחירות, נקבע גם שהצעות חוק פרטיות לא יועלו להצבעה במליאת הכנסת, ובכלל זה חוק פינוי בינוי כפר שלם. עד כה הממשלה לא ביקשה את קידום הצעת החוק, וידוע לי כי בכוונתה ליזום הליך חקיקה מטעמה בעניין זה ולא להסתמך על הצעת החוק הפרטית.

אין לי ספק שיוזמת הממשלה תזכה לרוב גדול של חברי כנסת, בשל מצוקתם הכנה של מאות המשפחות המתגוררות בכפר שלם, והצורך להביא לכך פתרון צודק. על פי לוחות הזמנים המצויים בידי, בכוונת הממשלה להביא את הצעת החוק מטעמה בכנסת הבאה, הכנסת ה-19, ולא בפגרת הבחירות.

ולכן, אני קורא לממשלה, לרשויות ובמיוחד למנהל מקרקעי ישראל, להשהות את ההליכים ולהקפיא כל פעולה במהלך פגרת הבחירות ועד להתכנסותה של הכנסת ה-19 לשם קידום הצעת החוק לפתרון הסוגיה.

ריבלין הסביר כי "הכנסת יכולה לאשר רק דבר שלא יגרום למפולת חקיקתית בכנסת".

התמונה באדיבות Google Street View.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן