הושג הסכם להסדרת חוב חברת חלמיש למדינה

משרד האוצר בשיתוף עם משרד השיכון וחברת חלמיש גיבשו הסכם המסיים מחלוקת בת 14 שנים בעניין חוב החברה למדינה. על פי ההסכם שצפוי להיחתם השבוע, תעביר החברה במספר פעימות מעל 65 מלש"ח למדינה. הסכום שיועבר יושקע בדיור הציבורי בעיר תל אביב ובתחזוקת הדירות שבניהול החברה. סכום זה צפוי להתקבל בין היתר, ממימוש נכס נדל"ן שבבעלות החברה הידוע בשם "מתחם הגדנ"ע" בשכונת עופר בת"א, שעליו צפויות להיבנות כ-300 יחידות דיור.

ההסכם גובש על ידי סגן בכיר לחשבת הכללית, אושיק בן עטר, מנכ"ל משרד השיכון, מרדכי מרדכי ויו"ר דירקטוריון חברת חלמיש, רחל תורג'מן. אחד ההישגים המשמעותיים במהלך הינו חתימה במקביל על הסכם ניהול מודרני בין הצדדים, המסדיר את כל סוגיות ניהול הדיור הציבורי ביניהן: העברת כספים בין הצדדים, עמלות הניהול, טיפול ותחזוקת הדיור הציבורי ומתן שירות לתושבים, ועוד. המהלך נעשה תוך התייחסות לכלל הדירות המנוהלות על ידי החברה כדיור ציבורי לכל דבר, והימנעות ממחלוקות העלולות לנבוע משאלת בעלות.

סגן בכיר לחשבת הכללית, אושיק בן-עטר ציין כי "הסכם הניהול עם חברת חלמיש מתווסף לסיכום בדבר סיום מחלוקת רבת שנים בין המדינה לבין חלמיש באשר לחוב שנטען על ידי המדינה. כולי תקווה שההסכמים החדשים יעבירו את החברה והממשלה ממצב של עימות מתמשך למצב של שיתוף פעולה, וזאת לטובת הלקוחות המשותפים שהם דיירי הדיור הציבורי".

שר הבינוי והשיכון ח"כ אריאל אטיאס: "מדובר בצעד נוסף ומשמעותי ברשימת ההישגים לטובת הדיור הציבורי בשלוש השנים האחרונות, ביניהם הגדלת מלאי הדיור הציבורי ורכישת למעלה מ-250 דירות והכפלת הסיוע בשכר דירה לזכאים הממתינים לדירה לעד 3,000 שקל לחודש".

ראש העירייה ת"א-יפו, רון חולדאי: " אני שמח שנמצא שותף בממשלה להחלטה אמיצה המסיימת מחלוקת כספית רבת שנים בין החברה למדינה. ההסכמה מאפשרת שימוש בכספים להגדלת היצע הדיור הציבורי ומתן פתרון לעוד עשרות משפחות נזקקות בעיר".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, מרדכי מרדכי: "אני שמח כי לאחר 14 שנים של דיונים ומחלקות הגענו להסכם מוצלח בין משרד הבינוי והשיכון ובין חברת חלמיש לטובת הדיור הציבורי. ההסכם החדש מבטיח עמידה בסטנדרטים מחייבים וגבוהים של שירות. זאת, לצד השגת מטרות חשובות של הגדלת מלאי הדיור הציבורי ושיפוץ הדירות הקיימות בעשרות מיליוני שקלים".

חלמיש היא חברה בבעלות משותפת: 50% ממשלתית ו-50% עירונית, מנהלת כ-2,000 יחידות דיור עבור הדיור הציבורי ופועלת בימים אלו למען הסכם לפינוי בינוי ושיקום כפר שלם, בקרקע של כ-150 דונם שנמצאת בבעלותה ומיועדת לבניית למעלה מ-2,000 יחידות דיור חדשות.

במסגרת ההסכם, תיזום החברה בניית כ-300-400 יח"ד חדשות בפרויקט חדש למגורים שתקים במתחם "הגדנ"ע" בשכונת נווה עופר על קרקע בבעלותה בשטח של כ-17.5 דונם. במסגרת קידום וחיזוק שכונות בדרום תל אביב, על ידי עיריית תל אביב, מהווה פרויקט חלמיש הזדמנות נדל"נית יוצאת מן הכלל עבור זוגות צעירים, סטודנטים ומי שמבקש לגור בתל אביב ולשלם מחירים שפויים עבור דירה. הפרויקט מאפשר, נכון להיום, בנייתן של כ-300 יחידות דיור ובכוונת חלמיש לפעול להגדלת זכויות הבניה במקום.

באמצעות התמורות מפרויקט זה תרכוש חלמיש כ-100 דירות לטובת הדיור הציבורי בתל אביב יפו. כיום ממתינים בתל אביב יפו כ-250-300 זכאי דיור ציבורי לפתרון דיור שנים רבות מדי עקב מחסור בדיור ציבורי ובאמצעות הסכם זה תוכל חלמיש לספק להם פתרונות דיור נוספים.

במסגרת הסכם הניהול, ישלם משרד הבינוי והשיכון לחלמיש עמלת ניהול לצורך טיפול, שיפוץ נרחב ומעמיק ואחזקה שוטפת של כלל דירות הדיור הציבורי שבאחריותה. עוד ישלם המשרד עבור ביטוחים, ארנונה, טיפול במבקשי סיוע, הקמת מערכת מחשוב חדשה ותיקונים שתבצע החברה בדירות שיכון ציבורי בגינן הוצאו צווי 3 (תיקון ליקויים במבנים מסוכנים).

אודות חלמיש (מידע מאתר החברה)

חלמיש, חברה ציבורית בבעלות משותפת של משרד הבינוי והשיכון (50%) ועיריית תל אביב יפו (50%).

חלמיש נוסדה בשנת 1961 לצורכי פינוי ובינוי מחדש של אזורי מגורים שבהם איכות החיים נמוכה, וכן על מנת לסייע במתן פתרונות דיור לתושבים שהתקשו למצוא דיור מתאים או מימון לרכישתו.

במשך שנות פעילותה, סיפקה החברה אלפי פתרונות דיור על ידי יזום בנייה חדשה, העמדת הלוואות בתנאים נוחים למשפחות וליחידים, רכישת דירות מיד שנייה, שיפוצן ואכלוסן על ידי משפחות נזקקות ומכירת דירות הדיור הציבורי לדיירים הזכאים.

חלמיש מרכזת את כלל הפניות לדיור ציבורי באזור תל אביב יפו, מלווה את המבקשים ומייצגת אותם בועדות הזכאות לדיור ציבורי במשרד הבינוי והשיכון, מקצה דירות לזכאים, לרבות דירות בדיור לקשיש, סיוע בשכר דירה, הלוואות זכאות ועוד.

מאז הקמתה פעלה ופועלת חלמיש לפינוי-בינוי כפר שלם. כפר שלם נחשבת כשכונה ייחודית בתל אביב והוגדרה בזמנו כאחד הפרויקטים בעלי החשיבות הרבה ביותר בתכנית העבודה של משרד הבינוי והשיכון ועיריית תל אביב-יפו. תרומתו של פרויקט זה היא לא רק במתן פתרונות למשפחות המתגוררות בשכונה, אלא גם בניצול קרקעות לבנייה חדשה בהיקף אלפי דירות, ברמת בניה גבוהה ומערכות תשתית מודרניות. יחודו של הפרויקט בכך שתושביה הותיקים של השכונה מקבלים על פי בחירתם, קרקע וסכום כסף למטרת בניה עצמית בשכונה או סכום כסף המיועד לרכישת דיור חלופי על פי בחירתם.

במשך השנים הרחיבה חלמיש את פעילותה והיא מבצעת פרויקטים שונים בתחום הפיתוח והתשתית עבור עיריית תל אביב יפו ומשרד הבינוי והשיכון. במסגרת זו פועלת חלמיש לשיקום שכונות התקווה, עזרא, שפירא, נווה צדק, יפו ועוד.

כיום שוקדת חלמיש על פיתוח פרויקט חדש וייחודי בשכונת נווה עופר. במסגרת הפרויקט מתוכננות להיבנות 300 יחידות דיור, כאשר חלמיש תשווק את הזכויות בקרקע ותעניק שרותי מינהלת בניה לרוכשי הדירות. הפרויקט צפוי להמשך כחמש שנים.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן