ועדת הפנים אישרה הוספת העיר ת"א וערים נוספות לפיילוט השיטור העירוני

ח"כ מירי רגב, יו"ר הוועדה הורתה כי הפיילוט בת"א יתמקד בדרום העיר

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ מירי רגב, אישרה אמש (שני) צו של השר לביטחון פנים המאפשר הכנסת העיר ת"א וערים נוספות לפיילוט השיטור העירוני. הערים והרשויות המקומיות הנוספות הן: הרצליה, כפר סבא, אור יהודה, גדרה, יבנה, צפת, שפרעם, עראבה, קריית אתא, עכו, ראש העין, אשדוד, נשר, פרדס חנה, ואלעד.

פיילוט השיטור העירוני החל לפני כשלוש שנים, ולאחרונה האריכה וועדת הפנים את הפיילוט עד לחודש יוני 2015. במסגרת השיטור העירוני, המשטרה והרשות המקומית יוצרים מסגרת בה אמורים להיות בדרך כלל 50% שוטרים ו- 50% פקחים עירוניים. לפקחים ניתנים סמכויות נוספות והם יכולים גם לעכב חשוד במעשה אלימות עד לבוא שוטר. סמכויות אלו מופעלות בעיקר באזורי בילוי. לעיתים, ברשויות מקומיות חלשות מבחינה כלכלית, משתנה היחס והמשטרה יוצרת הרכב שונה שבו עד שני שליש מהכוח הם שוטרים וכשליש הם פקחים.

מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, מר רותם פלג, אמר כי היה חשוב להכניס את העיר ת"א לפיילוט שכן השיטור העירוני יהיה מיועד בעיקר לטיפול בבעיית המסתננים בדרום ת"א. במסגרת פיילוט השיטור העירוני יתווספו לכוח השיטור בעיר ת"א 150 שוטרים.

במסגרת הדיון התברר כי באילת וטירה עדיין לא מולאו כל תקני כוח האדם בשיטור העירוני. מנכ"ל המשרד לביטחון פנים הבטיח כי פערים אלו ייסגרו בקרוב. ח"כ רגב דרשה על כך דיווח בכתב.

יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב, שאישרה את הצו, דרשה כי הכוח בעיר ת"א יפעל בעיקר בדרום ת"א ויעסוק בעיקר בבעיית המסתננים.

עוד דרשה כי בתחילת כנס הקיץ של הכנסת תתקיים ישיבת וועדה מיוחדת בה תהיה התייחסות עומק של משרד הפנים לסוגיית השיטור העירוני וחיזוק שיטור זה בפריפריה. לדיון יוזמנו כל ראשי הערים המשתתפים בפיילוט השיטור העירוני וכאלו שאינם שותפים לפיילוט. המשרד לביטחון פנים יציג דו"ח מקיף על הפיילוט, הצלחותיו והבעיות שהתעוררו בהפעלתו.

חה"כ רגב בביקורה הקודם בשכונת נווה-שאנן בדרום ת"א
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן