פרויקט מימון ההמונים של תושבי דרום ת"א בסכנה

בצל הדיבורים של השבועות האחרונים על ביצוע מתקרב של הסכם המדינה השלישית להוצאתם של המסתננים מישראל, נמצא פרויקט המימון של פעילי דרום ת"א בישורת האחרונה שלו, והמסוכנת ביותר.

כעשרה ימים לפני תום המועד שהוגדר לו הפרויקט הצליח להשיג רק 91% מסכום המימון הנדרש, מה שמסכן את קיומו באם לא יושגו יתרת 9 האחוזים עד לסיומו.

הפרויקט שהוקם ע"י עמותת "עוטף תחנה מרכזית" נועד לטענת המארגנים להוות משקל נגד מול עשרות עמותות הסיוע למסתננים הנתמכות בעיקרן על כספי מדינות זרות. בכתבת תחקיר שערך האתר הקהילתי עוד בתחילת 2014 נמצא כי לא פחות מ-13 ארגונים שונים שתקציבים השנתי נושק ל-10 מיליון ש"ח ואף למעלה מכך מלווים את מאבק של המסתננים לאזרחות ולמעמד תושב במדינת ישראל (לינק לכתבה).

מטרות הפרויקט כפי שנכתבו בעמוד גיוס ההמונים נועדו למימון מחאות והפגנות, עתירות משפטיות, פעילות שטח שוטפת, מחקר ותיעוד, פעילות אינטנסיבית ברשתות החברתיות ובתקשורת, עבודת לובי ושכנוע במוקדי הכוח, וכל מה שיידרש עוד כדי להצליח במאבק.

כאשר הסכומים הנדרשים הינם: שלב א' – 420,000 ש"ח והיעד מלא – 580,000 ש"ח.

כאמור נכון לרגע זה תרמו קרוב ל-2000 איש כאשר הסכום המצטבר חצה רק במעט את ה-380,000 ש"ח, מה שמחייב את המארגנים להצליח להשיג מימון נוסף של כ-40 אלף ש"ח בעשרה ימים, אחרת הכסף לא ייגבה והפרויקט יכשל.

לטובת המארגנים התגייסו לאחרונה לא רק תושבי השכונות אלא גם אושיות תקשורת המזוהות עם הימין הישראלי והפיקו סרטון קצר הקורא לציבור להצטרף ולתרום במה שנראה כהתארגנות הראשונה שצלחה לאגד יחדיו לקמפיין משותף אנשי תקשורת מהימין.

.

בסרטון נוסף שנערך לטובת הקמפיין, מוצגת אלישבע תושבת שכונות דרום העיר כמי שמתחננת לסיוע ולעזרה מטעם אזרחי המדינה שאינם חולקים עימה את האסון שנכפה עליה ועל חברותיה המתגוררות בלב דרום העיר.

.

בד בבד עם התקדמות הפרויקט והפתרון המסתמן של מדינה שלישית, גובר מפלס האלימות כלפי שפי פז ממובילות מאבק התושבים והפעילים שלצידה.

מי שעוקב אחר פעילותה של שפי (בעיקר בדף הפייסבוק שלה) מוצא כי היא מותקפת מדי יום ברשתות החברתיות ובדיונים הנערכים בקבוצות השונות שם מוטחים בה כינויי גנאי קשים ומעליבים אף באופן אישי, כאשר חלקם גובל בהסתה לפגיעה ממשית ולנקיטת אלימות כלפיה.

אמש, בפוסט אחד מיני רבים מבית מדרשו של פעיל השמאל הקיצוני יגאל שתיים, כונתה שפי "המפלצת משפירא" ו"נציגת הקו קלוס קלאס", ואף היה מי שהציע "לכסות אותה בסדין"…

הסתה לרצח? יש מי שיגידו שכן...

נתניהו: "הגענו לשלב השלישי – הוצאה מוגברת"

בתוך כך הצהיר אמש ראש הממשלה נתניהו בפתח דבריו בישיבת הממשלה השבועית כי: 

"…לגבי מסתננים, אנחנו הולכים לדון היום באחד מהאספקטים של הנושא הזה בישיבת הממשלה. המדיניות שלנו כלפי המסתננים היא תלת שלבית: שלב ראשון – בלימה. הקמנו גדר וחוקקנו חוקים שיחד בלמו כליל את שיטפון המסתננים ולמעשה היום מספר המסתננים עומד על אפס. השלב השני היה הוצאה. הוצאנו כ – 20,000 מתוך המסתננים הקיימים ובאמצעים שונים. עכשיו זה השלב השלישי – הוצאה מוגברת. ההוצאה הזאת מתבצעת תודות להסכם בינלאומי שהשגתי, שמאפשר לנו, מתוך 40,000 המסתננים שנותרו, להוציא אותם ללא הסכמתם. זה דבר מאוד חשוב. הדבר הזה מאפשר לנו בהמשך ליתר את  מתקן "חולות" ולהפנות חלק מהמשאבים הגדולים שאנחנו מפנים לשם לפקחים ולהוצאה מוגברת. ולכן יש פה הצלחה אבל המטרה שלנו היא להמשיך להוציא ולהוציא אפילו יותר, באופן משמעותי יותר ממה שהוצאנו עד היום"

לדף פרויקט מימון ההמונים של תושבי דרום ת"א – לחצו כאן.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן