יחידת סיור רגלי חדשה בדרום תל אביב; השר ארדן: מגיע לתושבי דרום ת"א לחיות בשקט וביטחון כמו כל אזרח אחר במדינה

היחידה מורכבת משוטרים שיבצעו סיורים רגליים בדרום העיר, במטרה לשפר את האכיפה ולהגביר את תחושת הביטחון האישי של התושבים

היום נחנכה רשמית במחוז ת"א יחידה חדשה, המורכבת משוטרים שיבצעו סיורים רגליים בדרום העיר. מטרת היחידה היא להגביר את הביטחון האישי של התושבים והמבקרים באזור, לשפר את שירותי המשטרה וההרתעה ולייצר מניעה מצבית, כלומר למנוע עבירות פליליות עוד בטרם ביצוען.

היחידה, המונה 24 שוטרים, הוקמה לאחר ניתוח הפשיעה באזור ומאפייניה, ומתוך הבנה כי שיטור רגלי ייתן מענה יעיל ומהיר יותר לטיפול בה. היא החלה לפעול בתחנת שרת כבר בחודש אפריל, בשיתוף פעולה עם פקחי הסיור העירוני של עיריית ת"א. מאז שהחלה לפעול נרשמה ירידה של עשרות אירועים פליליים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. עד סוף השנה הנוכחית אמורה היחידה להתרחב ולהמשיך את פעילותה החשובה באזור.

בנוסף על פעילות שיטור, שוטרי יחידת הסיור הרגלי והפקחים מפעילים מספר מודלים ייחודיים, ובכלל זה מבצעים פעילות הסברה בנושאי סמים ואלכוהול, משתתפים במבצעי משילות , נוטלים חלק בוועדות מייעצות ומבצעים הסברה בשת"פ עם פיקוד העורף.

"יחידת הסיור הרגלי מהווה מעין פיילוט לתכנית רחבה ומקיפה, אותה אנו מקדמים בימים אלה, להצבת שוטרי מקוף בכל רחבי הארץ", הבהיר מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך בטקס החניכה. "השיטור הרגלי מאפשר לנו להכיר מקרוב את הבעיות החברתיות של כל קהילה וקהילה, לעמוד על ההבדלים  בין תאי השטח השונים ולשפר את איכות חייהם וביטחונם האישי של התושבים".

השר ארדן במהלך הטקס (מתוך דף הפייסבוק של השר)

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן: "מהפכת שוטרי המקוף מתחילה כאן. שוטרי הסיור הרגלי יוצבו ויסיירו ברחבי המדינה, באזורים הומי אדם, בימים ובשעות שהציבור זקוק להם. אין תחליף למגע הבלתי אמצעי של אזרח עם שוטר ברחוב, שמגיע במהירות לכל מקום וקשוב לצרכיו. אין לי ספק ששוטרי המקוף יגבירו מאוד את תחושת הביטחון של הציבור ואת אמון הציבור".

עוד הוסיף השר ארדן, בדף הפייסבוק שלו: "כבר שנים שאני פועל למען חיזוק תחושת הביטחון של תושבי דרום תל אביב שנפגעה קשות בעקבות גל המסתננים שנכנס למדינה.

אני זוכר בכאב את הסיפור על הבן שמספר בחרדה כיצד אמו הקשישה חוששת לרדת לרחוב לקנות ירקות – בגלל פחד. הסיפור הזה הדהד בי.

המשטרה עושה רבות כדי לתת ביטחון לתושבים, והיום עשינו צעד נוסף ומשמעותי בכיוון זה כאשר חנכתי ביחד עם המפכ״ל וראש העירייה את יחידת הסיור הרגלי שתפעל באזור דרום ת״א.

אמשיך לפעול כדי לעשות כל שניתן כדי לשפר את איכות חייהם של תושבי דרום תל אביב. מגיע להם לחיות בשקט וביטחון כמו כל אזרח אחר במדינה."

מפקד מחוז ת״א, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי: "מאז הפעלת היחידה ראינו את התוצאות שלא איחרו להגיע, הן בקשר עם האוכלוסייה והן בטיפול בפשיעה".

(המידע באדיבות אתר משטרת ישראל, ודף הפייסבוק של השר ארדן)

בתוך כך, שפי פז חברת וועד הפעולה של תושבי דרום ת"א רשמה תגובתה בדף הפייסבוק האישי שלה:

"במסגרת תעשיית הפלסטרים, שנועדה להשתיק אותנו ולייצר מצגי שווא של חיים נורמליים בבית המשוגעים של דרום תל אביב, חנכו היום השר גלעד ארדן, ראש העיר רון חולדאי ומפכ״ל המשטרה רוני אלשיך את יחידת הסיור הרגלי. גם ככה מרוב יחידות (כחולים, מג״ב, יס״מ, רכובים, כלבנים, סל״ע) אנחנו כבר לא יודעים מי אחראי למי, מי מגן עלינו ומי מאיים עלינו במעצרים. בכל מקרה, ציחצחו את גינת לווינסקי (לאן נעלמו כל הנרקומנים?) והקימו בה מתחם מוצל לכבוד החגיגה, כדי שאפשר יהיה לדבר בנחת על חייהם הקשים של תושבי דרום תל אביב ולתת למאי גולן להחניף לשר לבטחון פנים על דאגתו לתושבים.

אף שהוזמנו לבוא ולדבר, בחרנו פה אחד להחרים את הטקס. אנחנו לא לוקחים חלק בהצגות האלה שכל כולן העמדת פנים וטיוח האמת. ועוד יותר, אנחנו לא משתתפים בשום אירוע שנואם בו רון חולדאי (האיש שבחר להקים את רובע העבדים על חורבות הקהילות שלנו), ועוד בגינת לווינסקי שעל הריסותיה הוא מתכנן ליישם את החזון שלו לקריית חינוך לילדי המסתננים.

אבל אילו נכחתי בטקס, ואילו עליתי לשאת דברים, הייתי אומרת כך: ״תודה לשחר חמדי ולשוטרים המסורים של תחנת שר״ת. על אף היחסים המאוד מורכבים בינינו, אתם איתנו בשטח ובמאבק ההישרדות היומיומי. כל שאר המכובדים כאן לא ראויים לתודה שלי ולא יקבלו אותה.״

שפי אף קישרה לינק לסרטון יו-טיוב בו רואים ילדי מסתננים מקללים את התושבים ומשבחים את הנאצים (לינק לכתבה באתר), ולאחריו שאלה "עד כמה אתם דואגים לנו בסולם מ-0 עד 0?".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן