עיריית תל אביב-יפו העניקה שתי סירות "חסקה" למצילים גרמנים

סירות ה"חסקה" המשמשות מצילים בעבודתם הינן חלק בלתי נפרד מנוף חוף הים הישראלי והן הוענקו כמתנה למצילים הגרמנים בהמשך להצלחת תכנית חילופי מצילים גרמנים וישראלים.

סירות ה"חסקה" הוענקו על ידי המציל הראשי של העיר תל אביב-יפו, טל פילטר, לשגריר גרמניה, ד"ר קלמנס פון גוטז. 

לפני קצת יותר משנה נחגגו 50 שנה של יחסים דיפלומטיים עם גרמניה ובמסגרת מגוון פרוייקטים של שיתופי פעולה החליטה ממשלת גרמניה לארגן משלחת של מצילים שיגיעו להתארח בישראל וללמוד את שיטת ההצלה הישראלית. 14 מצילים ומצילות הגיעו לחופי תל אביב למסלול אימונים ושהו כאן עשרה ימים.

לאחר השבועיים בישראל ערכו המצילים הישראלים ביקור גומלין בברלין, לייפציג ובים הבלטי שם לימדו את שיטות ההצלה במרחבים הימיים בגרמניה.

מכיוון שהתכנית נעשה במימון גרמני מלא החליט ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי להודות לצוות ההצלה הגרמני ומכיוון שלכל אורך הפרויקט הם התלהבו מהחסקה הוא החליט להעניק להם שתיים כאות תודה (7000 שקל- עלות חסקה).

ציטוט: ד"ר קלמנס פון גוטז, שגריר גרמניה בישראל:

"אני מודה למצילי חוף הים הישראלים בשם הקולגות שלהם בלייפציג עבור שתי החסקות, מתנת עיריית תל אביב. מאז החגיגות לציון כינון היחסים הדיפלומטים בין גרמניה לישראל בשנת 2015 הקשרים התהדקו ואף התפתחה חברות של ממש בין שתי המדינות ושני העמים. מתנה זו היא הוכחה לכך." 

טל פילטר, המציל הראשי של תל אביב-יפו: "מאוד התרגשנו במעמד הענקת החסקה, זה גם קצת מצחיק כי הם תרמו לנו צוללות ואנחנו מעניקים להם חסקות. מדהים לראות איך באמצעות משוט שאנחנו קוראים לו מקל של ארטיק אנחנו מצילים חיי אדם בעלויות מינימליות וחוסכים מיליוני שקלים. מעבר לחיסכון במשאבים הכלכליים זה מחמיא שמגיעים לפה מהעולם כדי ללמוד מאיתנו איך מצילים חיים".

הצילום – נערך ביום רביעי, ה-22 בפברואר בשעה 15:00, בכניסה לחוף הרחצה הנפרד (המכונה חוף הדתיים, נורדאו).

קרדיט צילום: כפיר סיון

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן