מרכז השלטון המקומי מכין את הרשויות למלחמה – מנהלי מוקדי חירום ברשויות תורגלו בתרחישי חירום

מנהלי מוקדי חירום ברשויות תירגלו תרחישים של רעידת אדמה המונית ומלחמה וכיצד לתת מידע לציבור * יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט: "להכשרת המוקדנים חשיבות עילאית במתן מענה יעיל לאזרחים בשעת חירום, ברמה הבסיסית ביותר"

למעלה מ-200 מנהלי מוקדים עירונים, מנהלי מכלולי מידע ודוברים מכל הרשויות בארץ, הגיעו ליום עיון מיוחד שערכו מרכז השלטון המקומי ופיקוד העורף לקראת תרגיל ארצי שייערך בחודש הבא על ידי צה"ל, 'נקודת מפנה 6', המדמה אסון המוני במקרה של רעידת אדמה או מלחמה הגורמות להרוגים רבים.

יום העיון נערך ביוזמת מינהל בטחון וחירום במרכז השלטון המקומי, בעקבות פער שגילה המינהל בתחום המידע לציבור במעבר משגרה לחירום ובשעת חירום, הן של מנהלי מוקדים ברשויות המקומיות האחראים על העברת מידע לאזרחים בשעת חירום, כגון היכן ישנות תחנות טיפול בנפגעים או אתרי סיוע לאוכלוסיה המספקים מצרכים חיוניים, והן למנהלי מכלולי מידע לציבור, אשר אחראיים על איסוף המידע מכלל הגורמים ברשות וכן מפיקוד העורף ורשות החירום הלאומית.

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט: "הרשויות עצמן מוכנות ללא ספק למצב חירום, אך האזרחים עדיין לא. אני רואה חשיבות רבה בהכשרת מנהלי המוקדים ומכלולי המידע לציבור, אשר יהיו הפנים של הרשויות ושל מערך החירום והעורף כולו כלפי האזרח בשעת חירום, לדעת להרגיע את האזרחים ולכוונם, כך שגם בשעת אסון נוכל לתפקד ולחזור לשגרה מהר ככל האפשר".

המשתתפים קיבלו סקירה על מהי רעידת אדמה ומה השלכותיה, ושמעו מקצין התנהגות אוכלוסייה על התנהגות הצפויות במהלך רעידת אדמה, כגון אזרחים המסרבים להתפנות מבתיהם מתוך תקווה למצוא את יקיריהם שנעדרים או כדי לשמור על רכושם. במהלך היום אף תורגלו תרחישים שונים של אסונות, וחולקו הנחיות פיקוד העורף להתנהגות במקרה של רעידת אדמה וכן במקרה של נפילת טילים, אשר יחולקו גם לציבור האזרחי לקראת קיום התרגיל הארצי.

בעקבות בקשות מן המשתתפים, מתוכנן להתקיים יום נוסף שבו תיערך למידת עמיתים, ובו ילמדו דוברי הרשויות ומנהלי מוקדי החירום על התנהלות במצב חירום מרשויות שנאלצו להתמודד עם מצבי חירום כגון חיפה באסון הכרמל, ורשויות בצפון בעת מתקפות הטילים במלחמת לבנון השנייה.

מידע ותמונה באדיבות – דוברות מרכז השלטון המקומי.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן