בשלישי הקרוב: שיירת האופניים של תושבי שפירא ובעלי העסקים במחאה על נתיב האופניים במסילת ישרים תצא לדרכה

כפי שסקרנו באתר במספר כתבות בנושא, מחאת תושבי שפירא ובעלי העסקים בנוגע לנתיב האופניים במסילת ישרים עדיין לא ירדה מסדר היום, ואלו עושים כל מאמץ כדי לשכנע את העירייה בחוסר נחיצותו של הנתיב שהוקם ברחוב מסילת ישרים ובצורך להעברתו לרחוב שדרות הר ציון.

בתוך כך, בשלישי הקרוב (2/10) בשעה 16:00, תצא ביוזמת פעילי השכונה בשיתוף תושביה והסוחרים הקטנים מרחוב מסילת ישרים, הפגנת אופניים ענקית מהכיכר המרכזית של שכונת שפירא "כיכר הזית" – במפגש הרחובות מסילת ישרים וחכמי ישראל. בשיירת האופניים צפויים לקחת חלק מבוגרים וילדים והיא תנוע לאורך שדרות הר ציון – בתביעה לסלילת נתיב אופניים אמיתי לאורך שדרות הר ציון.

כך כתבו מארגני הארוע בהודעות שנמסרו לתושבי השכונה ובדף הארוע בפייסבוק:

" למרות שבכל הישיבות לשיתוף ציבור פעילי ותושבי שכונת שפירא התחננו לנתיב אופניים על שדרות הר-ציון – העירייה החליטה לתקוע לנו נתיב מצ'וקמק דווקא על מסילת ישרים, רחוב העסקים הקטנים של השכונה. והאמת? זה אפילו לא נתיב אופניים אמיתי, זה מסלול לונה פארק עם עליות וירידות מהמדרכה, שמכריח את רוכב האופניים לבלות יותר זמן על המדרכה מאשר בנתיב.

ולכן, פעילי השכונה בשיתוף עם תושבים ועם הסוחרים הקטנים מרחוב מסילת ישרים, קוראים להפגנת אופניים ענקית בחול-המועד סוכות. ביום שלישי, ה-2 באוקטובר, בשעה 16:00 בכיכר המרכזית של השכונה – במפגש בין מסילת ישרים וחכמי ישראל, ניפגש כולנו, מבוגרים וילדים, ונצא בשיירת אופניים גדולה לאורך שדרות הר-ציון – בתביעה לסלילה של נתיב אופניים אמיתי לאורך שדרות הר-ציון.

נתיב אופניים על שדרות הר-ציון יוכל באמת לשרת אותנו: הוא יחבר אותנו (ו-4 שכונות נוספות) אל מרכז העיר. בשדרות הר-ציון הוא באמת נחוץ: מדובר בעורק תנועה סואן, מלא באוטובוסים, ובלי נתיב אופניים מפחיד לרכב שם. נתיב אופניים לאורך שדרות הר-ציון גם יעזור להפוך את הרחוב לרועש ומזהם פחות, ויוכל לקדם את החזון של תוכנית האב לרחוב – לעודד פתיחה של עסקים ומסחר בקומות הראשונות לאורכו.נתיב ה"אופניים" על מסילת ישרים תוכנן כנראה ע"י אדם שלא נסע על אופניים מעולם: הוא מורכב מ-7 מקטעים מנותקים, וכולל לא פחות מ-14 ירידות ועליות מהנתיב למדרכה ו-14 ירידות ועליות נוספות מהמדרכה לכביש. מי שיירכב לכל אורך 648 המטרים שלו, יבלה למעשה יותר זמן על המדרכה מאשר בנתיב… בשביל זה ביטלתם את מרבית החניות ברחוב? בשביל זה לקחתם מהעסקים הקטנים את מקומות הפריקה והטעינה שלהם? למי זה טוב בדיוק?? "

נתיב אופניים ברחוב צר שחוסם גישה לחנויות ברחוב

 

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן