סיכום פגישות ועד פעילי שכונת שפירא עם גורמי העירייה בחודש נובמבר

 להלן סיכום הפגישות כפי שנכתב רישמית והופץ מטעם ועד פעילי שכונת שפירא:

1. שמירת האופי הישראלי של גני הילדים העירוניים בשכונת שפירא (בדגש על גן רימונה וורדה).

פגישת נציגות ועד הפעילים עם מנכ"ל העירייה, מנהלת מינהל החינוך, מנהל מחלקת גני ילדים, מנהל אגף רבעים ושכונות ועוד. נוכחים מטעם הועד: רויטל פרץ, איתמר שמשוני, חיים גורן. כמו כן נכחה חברת המועצה שולה אגמי.

הועד הציג את המצב הבעייתי בגני הילדים בשכונה, אשר עקב רישום תלמידים מאזור נווה שאנן לגני ילדים בשפירא, נוצר מצב בו בגנים ישנם ילדים הבאים מרקע תרבותי שונה מאד אלו מאלו, וקבוצה גדולה של ילדים באים מבתים של עובדים זרים ומהגרי עבודה אשר אינם מחוברים כלל להווי הישראלי. כתוצאה מכך הגננות אינן יכולות לתפקד כשורה ולהנחיל לתלמידי הגן את הערכים הבסיסיים והתרבות הישראלית הנורמטיבית.

גורמי העירייה הודו בכך שקיימת בעיה בגנים אלו, ואכן השיבוץ לא נעשה כראוי. יחד עם זאת, הובטח לשים דגש מכאן ולהבא על שיבוץ באיזון נכון בגנים, אשר יאפשר שמירה על מסגרת הולמת בגני הילדים הישראלים הותיקים בשכונה.

2. פגישת נציגות ועד הפעילים עם המשנה למנכ"ל וראשי אגפים, במסגרת פרויקט "התערבות בדרום" (פגישה שנייה בסבב זה). נוכחים מטעם הועד: ששי בן מנחם, יואב בן דב, חיים גורן.

הנושאים:

א.   סטטוס אכיפה וטיפול בעסקים לא חוקיים של מהגרים בשכונה. התייחסות העירייה: גורמי האכיפה בעירייה עושים מאמצים רבים על מנת לשמור על אכיפה מוגברת בתחום זה. נחתמו בשבועות האחרונים עשרות צווים מנהליים של סגירת עסקים והפנייה לבתי משפט על מנת לעצור את פתיחת העסקים הבלתי חוקיים. יחד עם זאת, היועץ המשפטי לממשלה הנחה כי יש להתייחס לעסק של זרים כמו לעסק של ישראלים מכל הבחינות. כולל כל האישורים הנדרשים אולם במתן אפשרות לקיום העסק במידה וכל הכללים נשמרים.

כמו כן מתקיימות סריקות מוגברות במהלך היום, כל ערב מתבצעת סריקה של ניידת מעם הפיקוח העירוני לאיתור פתיחת מקומות בלתי חוקיים, וכן ישנו פקח המסתובב כל היום בתא שטח זה הכולל את השכונה.

מתקיים שיתוף פעולה עם רשות ההגירה על מנת להביא גורמים משפטיים בכירים לשכונה שיראו את המצב במו עיניהם ומתוך כך יקבלו החלטות בנושא.

ב.    סדר במרחב הציבורי. הסיירת הירוקה של העירייה ועשה מאמצים רבים על מנת לשמור על הסדר במרחב הציבורי, השהייה בגינות בלילות נמנעת כמעט לחלוטין, טקסי האבל וכדומה בגינת דה מודינה הועברו ללוינסקי, אכיפה מוגברת בשבתות, סיורים שבועיים לניקיון המרחב הציבורי ממטרדים כגון מזרנים מושלכים וכדומה.

ג.     מתחם הכניסה לשכונה מרחוב התיבונים. עד ה-1 בספטמבר אמור להיבנות אולם הספורט הצמוד לבי"ס שרשים. יחד איתו אמורה להתבצע סלילת דרך משולבת כולל תאורה מוגברת בכניסה לשכונה מהתחנה המרכזית (התיבונים) עד לאותו תאריך.

מתחם הבקבוקים שמאחורי בית הספר  – הוחל בפעילות אכיפה נגד העסק (דרישת רשיונות וכו') על מנת להביא לסגירתו.

ד.    אגרת השמירה. שר הפנים חתם על הצו המאפשר גביית אגרת שמירה מתושבי העיר. על כן יתחילו בקרוב לפעול 30 ניידות ברחבי העיר, עם תשומת לב מיוחדת לדרום, כולל מוקד שיהיה מחובר למצלמות שייפרסו ברחבי העיר. בשכונה ימוקמו מצלמות בשלב ראשון במרכז הקהילתי (כבר יש), במרכז היימס, בגינת דה מודינה, ובבי"ס שרשים.

ה.   תברואה – צווי הפחים. העירייה הודיעה כי תאכוף בצורה חזקה את בניית המסתורים לפחים. יחד עם זאת, הושג הסכם כי במקרים שבהם יש בעיה כלכלית מוכרת (רווחה) או בעיה משמעותית אחרת בביצוע המתקנים לפחים – יופנו התושבים למנהלת רובע דרום טלי אזולאי, אשר תעשה את המירב למצוא פיתרון הולם.

ברחובות בהם לא התקבלו צווים עד כה, תתקיים חשיבה עם אגף תברואה, כיצד ניתן למקם פחים בצורה נכונה לטובת התושבים (כגון רחוב רבי ישראל מסלנט).

ו.     מסילת ישרים – השיפוץ. לגיב שבילי האופניים – תתקיים פגישה מסודרת עם מנהל אגף התנועה בתאריך 15.1 לגבי רשת השבילים המתוכננת בשכונה. שיפוץ חזיתות – ניתן לקבל הלוואות מעזרה וביצרון, אולם נדרשת יוזמה מצד בעלי העסקים ובעלי הדירות ברחוב.

ז.     גינת הכלבים – מציאת מקום חלופי. גורמי העירייה סיירו בשכונה וטרם מצאו מקום הולם. המקום העומד על הפרק – הפינה הצפון-מזרחית של גינת דה מודינה. החיסרון – זה לוקח חלק מהגינה. יש לחשוב האם התושבים מוכנים לשקול זאת בחיוב.

ח.   מקלטים בשכונה – מוכנות. עוד בטרם החל המבצע… גורמי העירייה (רובע דרום) סיירו בשכונה ובדקו מוכנות המקלטים כולל האחראים ואכן אנו רואים שהמקלטים נפתחו לרשות הציבור ומצבם בסך הכל תקין (אם יש למישהו מידע אחר נא להפנות את תשומת ליבנו או להיות בקשר עם רובע דרום).

סיכום: חיים גורן

ועד פעילי שכונת שפירא

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן