הסתיים הליך הקמתו של מרכז השליטה והבקרה של עיריית תל-אביב-יפו

* מרכז השליטה והבקרה יחל את פעילותו בשבועות הקרובים * שלב א' של הצבת המצלמות בעיר הגיע לסיומו * המשל"ט יפעל בשיתוף פעולה עם המשטרה תוך שמירה על זכויות הפרט ועל פי נהלים ברורים הקבועים בחוק

עיריית תל-אביב-יפו סיימה את הליך הקמתו של מרכז שליטה ובקרה בבניין העירייה. המשל"ט ישמש מרכז בקרה שירכז צילומי אבטחה מאזורים נרחבים בעיר, 24 שעות ביממה. מטרת המרכז הינה קיום הערכת מצב במקומות שונים בעיר, והפעלת כוחות תגובה, בהתאם לאירועים הנצפים. בימים אלה מגייסת העירייה את כוח האדם הנדרש להפעלת המרכז, במטרה לסיים את הליך האיוש כבר בשבועות הקרובים, ובכך להתחיל את פעילותו.

חזונו של המרכז הינו בניית תמונת מצב דינאמית בזמן אמת על אירועים המתרחשים במרחב העירוני, תיכלול ומיצוי כוחות תגובה, שמירת הסדר הציבורי והקניית ביטחון אישי לכל תושבי העיר. מרכז השליטה יפעל במצבי רגיעה וחירום 24 שעות ביממה. בשלב ראשון יותקנו 57 מצלמות בנווה שאנן (מתוכן כ- 20 מצלמות בגן לוינסקי), ו- 80 מצלמות בשכונת שפירא. נוסף על כך החלה פריסת מצלמות גם בשכונת התקווה, ובימים אלה נעשה תכנון לפריסת מצלמות ביפו. הצפי הסופי הוא הצבת אלפי מצלמות ברחבי העיר, שישדרו צילומים חיים למרכז הבקרה, זאת בנוסף לרישות המצלמות שכבר קיים ברחבי העיר. גיבוש הצרכים הייחודים של כל שכונה ואיתור המוקדים הרגישים בהם תוצבנה מצלמות נעשה באמצעות סקרים מוקדמים בשיתוף המשטרה, הרובעים והתושבים.

עבודת המשל"ט תהיה מול צוותים הפועלים בשטח העירוני, בשיתוף עם משטרת ישראל, פקע"ר וארגוני החירום השונים. המצלמות יאותתו למרכז הבקרה לפי הגדרות שיינתנו מראש לאירועים חריגים, כגון: התקהלות המונית, תנועה חריגה, חוסר תנועה במקומות שבדר"כ הומי אדם וכיו"ב. השידור החי יאפשר לאנשי מרכז הבקרה ואנשי השטח להגיב במהירות לכל התרחשות חריגה בעיר. האפשרות לנהל תקשורת מלאה בין אנשי השטח לבין המוקד העירוני, תצמצם משמעותית את זמן התגובה ומתן המענה בשטח, לעיתים עד כדי הצלת חיי אדם. בהמשך תורחב הפעילות והמרכז יקלוט חיוויים מכלל הסנסורים בעיר: מצלמות מצוקה, מנגנוני אזעקה וחיישנים נוספים. יצויין כי המשל"ט יפעל בשיתוף פעולה עם המשטרה, תוך שמירה על זכויות הפרט ועל פי נהלים ברורים הקבועים בחוק.

הטכנולוגיה החדשנית מסופקת על ידי חברת מוטורולה שזכתה במכרז לרישות מצלמות בכל העיר.

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי מסר שהעירייה משקיעה מאמצים רבים על מנת לסייע להגברת תחושת הביטחון האישי בקרב תושבי העיר ומבקריה. "לצד הגברת התאורה במקומות שונים בעיר, ופעולות להקמת סיירת אבטחה, היום אנו משיקים מערכת חכמה וחדשנית שבה הושקעו משאבים רבים, ותוכל לסייע להרגשת הביטחון של התושבים, בעיקר בשכונות הדרומיות".

המידע והתמונה באדיבות אתר העירייה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן