הסתיים פרויקט הארכת רחוב איינשטיין מערבה והפיכתו לשדרה

עיריית תל-אביב-יפו סיימה לאחרונה את ביצוע העבודות להארכת רחוב איינשטיין ולכיוון מערב (בקטע שבין לוי אשכול לאבן גבירול העתידי) והפיכתו לשדרה רחבה עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים. עלות העבודות העירוניות מסתכמת בכ- 15 מיליון ₪, ובנוסף בוצעו עבודות תאגיד המים בעלות של כ- 4 מיליון ₪.

רחוב איינשטיין החדש נפתח לתנועה ומאפשר תנועת כלי רכב באזור וגישה לבית הספר החדש (נופי ים) ממערב. הפרויקט מהווה פריצת דרך לביצוע המשך רחובות אבן גבירול ואיינשטיין בעתיד לכיוון הים (מערבה) והוא מהווה ציר ירוק מאוניברסיטת תל-אביב ועד לקרבת הים, כפי שמופיע אף בתכנית המתאר של העיר.

כזכור, תכנית המתאר לעיר (אשר אושרה ע"י הוועדה המקומית בתחילת השנה שעברה) מציעה להפוך את רחוב איינשטיין לרחוב העירוני המרכזי של רמת אביב תוך ניצול העובדה שבעתיד יעבור בו הקו הירוק של הרכבת הקלה. עוד מציעה התכנית כי הרחוב ימשך מערבה כשדרה ציבורית רחבה, תוך יצירת קשר מהאוניברסיטה ועד לחוף הים ולטיילת החוף, שם הוא יסתיים בכיכר ציבורית פתוחה. מן הצד השני, הרחוב ממשיך מערבה כציר ירוק דרך קמפוס האוניברסיטה ובגשר מעל נתיבי האיילון עד לשכונות צפון מזרח העיר.

הקמה של שדרה מרכזית זו ברוחב של 46 מטרים, שתחילתה באוניברסיטה, תספק מענה לצורך של דיירי השכונה והשכונות הסמוכות לה – במרכז מסחרי ובילוי (22,000 מ"ר מסחר), לרבות מתן אפשרות למימוש הקמת בניינים בצידי השדרה. כמו כן, הקמת שדרה זו נותנת מענה תשתיתי לכל הסביבה, המתבטא בהנחת מערכות תשתית חדשות בסטנדרט פיתוח המתאים לאופי השדרה, כולל הכנות לעתיד לשילוב הרכבת הקלה.

הפרויקט, אשר ניהלה יחידת פרויקטים משולבים במינהל בינוי ותשתית, כלל: מערכות מים, ביוב ותיעול, עבודות של חברת החשמל, תקשורת, סלילת כבישים, מדרכות ושבילי אופניים, התקנת תאורה, עבודות גינון, הכנות לעתיד לשילוב הרכבת הקלה וכן ביצוע צומת רחובות לוי אשכול/איינשטיין.

במקביל לפיתוח הציבורי מתעתדים היזמים הפרטיים לאורך הרחוב להתחיל בהקמת 3 מגדלי מגורים ומרכז מסחרי בצמוד לגשר העתידי המתוכנן להבנות כך שיגשר בין שני חלקי השכונה. יוזמות נוספות נרקמות בימים אלו לבנייה לצורך מגורים.

המידע והתמונה באדיבות אתר העירייה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן