הליכוד וישראל ביתנו ברשימה אחת – נתניהו וליברמן מציגים: "הליכוד ביתנו"

ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ ליברמן כינסו מסיבת עיתונאים משותפת, בה הודיעו על הריצה המשותפת בבחירות הקרובות תחת רשימה משותפת בשם "הליכוד-ביתנו". ככל הנראה, אותיות הרשימה המאוחדת יהיו מח"ל – כשה'ל' תהיה של סיעת ישראל ביתנו.
לפני מספר ימים קיבל ראש הממשלה נתניהו תוצאות סקר מיוחד אשר הראו על 56 מנדטים למפלגה משותפת, לעומת 45 מנדטים – (30 לליכוד ו-15 לישראל ביתנו) – המוערכים לשתיהן יחד, בריצה נפרדת.
איחוד של שתי המפלגות עשוי להציב את המפלגה המאוחדת כמפלגה הגדולה ביותר אחרי הבחירות, וכך יבטיח הצעד את הישארות נתניהו במשרד ראש הממשלה. הרשימה המאוחדת זקוקה לאישור מרכז הליכוד.
גורמים בליכוד סיפרו כי בימים האחרונים התנהלו מגעים בין ראש הממשלה ושר החוץ, שאתמול הבשילו לכדי הסכמה. הכוונה היא לאחד את רשימות המפלגות לבחירות בכנסת ולא להקים מפלגה מאוחדת. על פי הסיכום, הרשימה החדשה תורכב כך שיישמר היחס הקיים כיום בין המפלגות, לפיו על כל חבר כנסת אחד מישראל ביתנו יהיו שני ח"כים מהליכוד. במקום הראשון של הרשימה המאוחדת יעמוד בנימין נתניהו, במקום השני יוצב אביגדור ליברמן, במקומות השלישי והרביעי יהיו חברי ליכוד, מקום 5 ישראל ביתנו, וכך הלאה.
"הליכוד וישראל ביתנו ירוצו יחד ברשימה משותפת לכנסת הבאה – בפתק אחד", כך אמר נתניהו בפתח דבריו במסיבת העיתונאים המשותפת. "אנחנו נבקש יחד מנדט מהציבור כדי להנהיג בעוצמה את מדינת ישראל בשנים הבאות. זה יחזק מאוד את הממשלה ואת העומד בראשה, ולכן זה יחזק מאוד את המדינה".
נתניהו הביע תקווה "לזכות שוב באמון הציבור ולקבל מאזרחי ישראל מנדט ברור שיאפשר להתמקד בעיקר ולא בתפל. מנדט כזה יאפשר לממשלה להפנות את מרב מאמציה ותשומת לבה למשימות החשובות שלפנינו".
עוד אמר נתניהו כי "הניסיון לימד אותי שקואליציה רחבה, בלי רצון לשותפות אמיתית, אינה ערובה ליציבות ולמשילות. לישראל עדיפה קואליציה חזקה שנשענת על רשימה אחת גדולה ומלוכדת, שמבוססת על שותפות אמיתית".
בסיום דבריו אמר ראש הממשלה: "אני מבקש להודות לשר החוץ אביגדור ליברמן שהניח בצד שיקולים שוליים וגייס את הכוחות לטובת עתידה של מדינת ישראל".
אחרי נתניהו, נשא את דבריו ליברמן. "שתי המפלגות – הליכוד וישראל ביתנו – אפשרו ביחד לקואליציה ולממשלה לתפקד במשך כמעט ארבע שנים בצורה יוצאת מן הכלל. היו עליות ומורדות, אך יחד עם זאת – לאף אחד אין ספק שזו הייתה הקואליציה הכי יציבה בשנים האחרונות, אולי מאז 1948".
ליברמן הוסיף ואמר כי "דיברנו הרבה על שינוי שיטת הממשל ועל רפורמה שלטונית – והיא מתחילה היום. איחוד הכוחות של הליכוד וישראל ביתנו הוא שילוב של ניסיון, עוצמה ואחדות – וזה מה שמצפים לו היום אזרחי ישראל. בין כל האלטרנטיבות, בחרנו את האופציה הממלכתית של האחריות הלאומית".
ליברמן הביע ביטחון בכך ש"נעמוד בכל הציפיות שבזה הרגע יצרנו. אנחנו בהחלט נמלא אחר ההתחייבויות ונעשה את זה הרבה יותר טוב, אפילו מכפי שעשינו בקדנציה הזאת".
אין ספק כי מדובר במהלך מפתיע ומחוכם כאחד אשר מפר את האיזון ותחושת השלווה שליוותה עד כה את מערכת הבחירות הקרובה. ייתכן ועדיין לא נאמרה המילה האחרונה בתחום איחודי המפלגות והמהלך אותו החלו יחדיו הערב נתניהו וליברמן מסמן התחלה של תהליך בו יתמודדו בישראל גושי מפלגות ולא מפלגות בודדות כנהוג בארצות הברית ובמקומות אחרים בעולם. בנושא זה כבר דווח לפני מספר ימים כי מפלגות האיחוד הלאומי והבית היהודי כבר החליטו על ריצה משותפת. ואנחנו רק בתחילת קמפיין הבחירות.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן