חשיפה בלעדית: יוזמה חדשה בליכוד קוראת לנתניהו לצרף לרשימה גם את חה"כ הרב חיים אמסלם

לאתר הקהילתי נודע כי בשעות האחרונות מקודמת בתנועת הליכוד יוזמה חדשה לצירופו של חה"כ הרב חיים אמסלם לרשימת הליכוד-ביתנו לכנסת ה-19.
עו"ד נבון קצב, חבר הליכוד ולשעבר סגן ראש המועצה המקומית אזור, מקדם יוזמה לצירופו של חבר הכנסת הרב חיים אמסלם, ראש תנועת 'עם שלם', תנועה חברתית יהודית אשר פרש מתנועת ש"ס, לאיחוד שנרקם בין הליכוד לישראל ביתנו.

עו"ד נבון : "אני קורא לראש הממשלה ומנהיג תנועת הליכוד מר בנימין נתניהו, לצרף לאיחוד אשר נרקם בין תנועת הליכוד לבין תנועת 'ישראל ביתנו' גם את תנועת 'עם שלם' בראשות כבוד הרב ח"כ חיים אמסלם. תנועת 'עם שלם' הינה תנועה חברתית יהודית וכבוד הרב אמסלם העומד בראשה הינו יהודי דתי, חרדי, לאומי, חברתי, ספרדי וציוני, בעד גיוס לצבא, בניו משרתים בצה"ל, ואשר יכול להוות בשל כך גשר חשוב בין חילוניים לדתיים ולחזק כמובן חברתית את הרשימה המאוחדת."

עוד הוסיף ואמר כי, "בעקבות המהלך המבורך שקידמו מר נתניהו ומר ליברמן לאיחוד בימין, אני קורא להקמת גושי מפלגות ימין מול שמאל ברורות, ולשם כך לצרף לאיחוד בין הליכוד לבין ישראל ביתנו גם את תנועת הבית היהודי ואת תנועת האיחוד הלאומי, זאת על מנת לתת לציבור הבוחרים את האפשרות להכריע בנושאים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים הדחופים העומדים על הפרק ובכלל זה על שמירת ירושלים בירתנו הקדושה מאוחדת בריבונות ישראל וההתמודדות עם האיום הקיומי הגרעיני מצד איראן. הגיע הזמן להכרעה שתהיה בצורה הברורה ביותר, ולא עוד רסיסי מפלגות ומפלגות אווירה בסגנון 'אופנת מרכז' שרק בלבלו את הציבור ושההיסטוריה הוכיחה כי קמו ונעלמו כפטריות אחר הגשם ראו לעניין זה ערך : מפלגת קדימה, מפלגת שינוי, ומפלגת המרכז".
חה"כ הרב חיים אמסלם כיהן בכנסת האחרונה כחבר כנסת מטעם סיעת ש"ס ובמהלך הקדנציה התעמת עם ראשי המפלגה בנושאים שונים ובין היתר בנושא הגיוס לצבא והשיוויון בנטל. בפרישתו מש"ס הקים חבר הכנסת אמסלם את תנועת 'עם שלם'.
רקע קצר על תנועת עם שלם ועל ח"כ הרב חיים אמסלם – מתוך אתר התנועה

חה"כ הרב חיים אמסלם

ח"כ הרב חיים אמסלם הוא איש ציבור, רב ותלמיד חכם שחיבר עשרות ספרים תורניים ביניהם ספרי הלכה ידועים כדוגמת "זרע ישראל", "מנחת חיים" ועוד, שימש כרב של קהילות בארץ ובחו"ל. הרב חיים אמסלם פועל להחזיר את מדינת ישראל ואת עם ישראל ליהדות מתונה ומסבירת פנים ולמען קיומו של צדק חברתי אמיתי במדינה. במטרה להביא לקרוב לבבות ואחדות בעם ישראל. זו הקדנציה השניה של ח"כ הרב חיים אמסלם בכנסת ישראל.
מטרת תנועת 'עם שלם': 
תנועת עם שלם שמה לה למטרה להביא לאחדות וקרוב לבבות בעם ישראל על ידי חזרה ליהדות מתונה וחתירה לצדק חברתי.
א. איחוי השסעים והקרעים בחברה הישראלית, והבאה לידי ביטוי את הגישה שאינה מסתכלת כלל על סממנים חיצוניים כגון כיפה, צבע כיפה וכדו', כפרמטר לראיית האדם כ"יהודי טוב" או לא.

ב. שילוב תורה ופרנסה בכבוד כאידיאל, כפי שהיה הדבר נהוג בעם ישראל במשך אלפי שנים, כאשר אף גדולי הרבנים התפרנסו מיגיע כפיהם וחלקם הגדול שהיו מדענים רופאים סוחרים ומשוררים. (הרב אמסלם חבר לתעשיין סטף ורטהיימר להקמת ישיבה קדם צבאית טכנולוגית חרדית, ראשונה בארץ, במחנה ג'וליס, וגם למכללת סמי שמעון בבאר שבע בפרוייקט אקדמי לצעירים חרדים).

ג. נשיאה משותפת בנטל הלאומי למעט אותם יחידי הסגולה שזכו לשרת את עם ישראל בהמיתם את עצמם באוהלה של תורה באמת. שדרוג והרחבת המסגרות הקיימות בצה"ל שמתאימות לשומרי מצוות בכדי לתת את האפשרות לשרת את עם ישראל במסגרת צה"ל ולצאת לעולם המעשה (כל בניו של הרב אמסלם שרתו שירות צבאי מלא).

ד. הקלה בגיורם של עולים חדשים מזרע ישראל ובפרט חיילי צה"ל בכדי למנוע התבוללות המונית השוררת במדינה עקב הגישה ההלכתית המחמירה הנהוגה. פעילות תורנית במחקר ופרסום הספר "זרע ישראל"  בו מוכיח הרב אמסלם את גישתו ההלכתית כי יש לנקוט בגישה מקלה על פי ההלכה ולגייר את רוב העולים צאצאי היהודים, "זרע ישראל" שעלו לארץ.

ה. מלחמה נחרצת כנגד האפליה העדתית. (בפרשת אפליית הבנות בעיר עמנואל נאבק הרב אמסלם מול משרד החינוך והמוסדות הליטאיים, בניגוד לתנועת ש"ס ששיתפה למעשה פעולה עם המפלים בשתיקתה. כתב מבקר המדינה ופרסם בדו"ח שלו כי "משרד החינוך צריך ללמוד איך פועלים מח"כ הרב אמסלם").

ו. הבראת מערכת שירותי הדת. ניתוק הדת מהפוליטיקה ומההון. הבנה כי הקשר הגורדי הקיים ביניהם מהווה את הגורם העיקרי לסיאוב המערכת. דבר הגורם לסלידת ציבורים רחבים בחברה הישראלית מהרבנות ושירותי הדת ועקב כך מהיהדות ומתורת ישראל.

ז. חתירה לצדק חברתי – הרב אמסלם מבקש לדאוג לשכבות החלשות לשוויון הזדמנויות אמיתי בכדי להוציא את הדורות הבאים ממעגל המסכנות והעוני. זאת, על ידי השקעה בחינוך ובהקניית השכלה נאותה שתביא לרמת השתכרות מכובדת ותוריד את התלות בצדקות בחסדים בגמחי"ם וב"קמחות דפסחות" למיניהם.

למידע נוסף על תנועת 'עם שלם' – לחצו כאן.

לדף הפייסבוק של 'עם שלם' – לחצו כאן.

 
 
 
 

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן