מקבץ חדשות מהמרכז הרפואי תל-אביב

הצלחה גדולה למרכז "מראות": למעלה מ- 80 משפחות פנו למרכז בחצי שנה מאז פתיחתו
ד"ר חגית נגר שמעוני ,מנהלת המרכז: "המרכז מילא ואקום בטיפול ואבחון בילדים ובני נוער עם קשיי תקשורת וחברות. אני צופה שנפח הפעילות רק יגדל"
כחצי שנה בלבד מאז פתיחתו של מרכז "מראות" וכבר ניתן לומר שהמרכז החדש הפך לאחד ממרכזי האבחון והטיפול באוטיזם המובילים בישראל עם למעלה מ- 80 משפחות שכבר פנו לאבחון וטיפול במקום. כ- 20 משפחות מטופלות על בסיס שבועי במגוון טיפולים שונים (פסיכולוגי, ייעוץ סוציאלי, ריפוי בעיסוק, טיפול בדיבור, הדרכת הורים וייעוץ תרופתי), כ- 30 משפחות נמצאות בתהליך של אבחון/אינטייק ובסה"כ כ- 45 משפחות מגיעות על בסיס שבועי!
מרכז "מראות" שבבית חולים דנה-דואק מיועד כאמור לאבחון ולטיפול בהפרעות חברתיות ותקשורתיות בילדים ובבני נוער הנמצאים על הרצף האוטיסטי. הוא פועל במסגרת היחידה להתפתחות הילד ומנהלת אותו ד"ר חגית נגר-שמעוני, פסיכולוגית בכירה, חדורת מוטיבציה ועשייה רבה להצלחת פעילות המרכז.
לדברי ד"ר נגר "מידי יום הולכות וגדלות הפניות למרכז ובמקביל לעבודה הקלינית הצוות עוסק גם במחקר .כמו כן, מתוכנן כנס לקהל המקצועי ולהורים באוקטובר הקרוב, בשיתוף עם International Center for Autism Research & Education, Inc – I Care 4 Autism. בנוסף, מתוכנן שיתוף פעולה הדוק עם מסגרות אקדמיות לצורך שיבוץ סטודנטים בעבודה קלינית , ביניהן המרכז ללמודים אקדמיים באור יהודה.
אני מאמינה כי נפח הפעילות ילך ויגדל עוד ומצפה לפעילות ענפה גם בחודשים הבאים" מסכמת ד"ר נגר שמעוני .
חדש: המרפאה לטיפול בהידראדניטיס סופורטיבה
לאחרונה נפתחה במחלקת עור של בית החולים שלנו מרפאה חדשה לטיפול בהידראדניטיס סופורטיבה. המרפאה מנוהלת ע"י ד"ר אריאלה הפנר.
הידראדניטיס סופורטיבה (Hidradenititis Suppurativa) הינה מחלה דלקתית כרונית המערבת אזורים של בלוטות זיעה אפוקריניות (בתי שחי, מפשעות וגניטליה). היא פוגעת לרוב באנשים צעירים, בעיקר בנשים ושכיחותה באוכלוסייה מוערכת בכ-1%. המהלך הקליני מתאפיין בהתלקחויות חוזרות של נגעים דלקתיים כואבים, אבצסים, סינוסים המפרישים תוכן מוגלתי ובנטייה להצטלקות.
לדברי ד"ר אריאלה הפנר "פעמים רבות, החולים מאובחנים ומטופלים בשוגג כסובלים מפורונקולוזיס חיידקית, דבר הגורם לעיכוב ניכר באבחנה. המהלך הכרוני, המיקום, הכאב, ההפרשות המוגלתיות והנטייה להצטלקות באנשים צעירים, מעיבים על התפקוד היום יומי ומהווים מקור לתסכול עז של המטופל, דיכאון ופגיעה בדימוי העצמי שלו, במיוחד בהיעדר טיפול מספק ונכון". ד"ר הפנר מסבירה ש"הטיפול במחלה הינו מורכב, דורש ניסיון רב מצד המטפל, נגזר מדרגת החומרה של המחלה ומושתת על שילוב של טיפולים אנטיביוטיים סיסטמיים וטופיקאלים, ורטינואידים. במקרים חמורים יותר, מוצעים טיפולים אימונסופרסיבים נוגדי TNF, וטיפולים כירורגים שונים או לייזר".
פרופ' אלי שפרכר, מנהל מחלקת עור מדגיש כי "המרפאה הוקמה על מנת לענות על הצורך הקיים בקרב מטופלים אלה. היא יחידה בתחומה בארץ ומציעה מגוון רחב של אמצעי אבחון וטיפול".
חדש: המרפאה לזיהומים עובריים
מרפאה חדשה שמתמחה בייעוץ וטיפול למטופלות הנמצאות בסיכון במחלות זיהומיות בהיריון העלולות לפגוע בעובר הוקמה ביחידת האולטרא סאונד אשר במרכז לבריאות האשה. את המרפאה מנהלים פרופ' גוסטבו מלינגר וד"ר גליה גריסרו.
כאמור, מספר מצומצם מאוד של מחלות זיהומיות עלולות להיות מועברים מהאם לעובר במהלך ההיריון ועל ידי כך לגרום למחלה של העובר. בישראל המחולל השכיח ביותר הינו נגיף בשם ציטומגלווירוס (CMV). מחוללים אחרים כמו טוקסופלסמה, הרפס או רובלה הרבי יותר נדירים.
המרפאה מיועדת לנשים שמופנות מהקהילה, לאחר שהועלה חשד כי חלו באחד מהמחלה הזיהומית העלולות לעבור לעובר במהלך ההיריון. הטיפול במרפאה כולל: סקירה רפואית, אימות ואיסוף מסמכים רפואיים, ביצוע בדיקות משלימות לאישה ההרה (בדיקת אולטרסאונד, מי שפיר במידת הצורך, MRI עוברי ועוד). בתום איסוף הנתונים נערכת ישיבה לכל מקרה בהשתתפות רופאי המרפאה כולל מומחים בתחום ההדמיה, רפואת אם ועובר ומחלות זיהומיות בילדים.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן