אושרה תכנית בית מעריב להקמת מגדל בן 55 קומות

הועדה המקומית תל אביב-יפו אישרה היום (ד') להעביר להפקדה את תכנית מגדל בית מעריב.

התכנית כוללת הקמת מגדל של כ- 55 קומות לשימושי תעסוקה, מלונאות ומסחר וכן קישור ליציאה מקורה מתחנת הרכבת התחתית (תחנת קרליבך) בעתיד.

תכנית בית מעריב חלה על שטח של 1.7 דונם בבעלות חברת הכשרת הישוב בע"מ, כאשר התב"ע הקיימת כיום כוללת בניין אחד של 5 קומות מעל קומת קרקע גבוהה וזכויות הבניה התירו בניה של עד 7 קומות לשימוש משרדים. אישור התב"ע החדשה כוללת תוספת זכויות והקמת מגדל בבינוי של כ- 55 קומות בשטח של 34,240 מ"ר לשימושי משרדים, תעסוקה, מסחר ומלונאות וכן מעבר מקורה להולכי רגל בקומת הקרקע.

עוד כולל הפרויקט הקמת חניון תת-קרקעי ולזכויות הבניה יתווספו שטחי בניה של קומה מלאה באחת מקומות הבסיס, סה"כ כ-1,100 מ"ר אשר יירשמו על שם העירייה, לצרכי ציבור. כמו כן הועדה קבעה כי בקשות להיתרי בניה לתכנית זו יכלול התייחסות להיבטים של בניה ירוקה לרבות: שימור אנרגיה (באמצעות מרכיבי הצללה, בידוד המעטפת, תאורה טבעית, אוורור וכד'), מחזור פסולת, שימור וחיסכון במים, משאבי מים וקרקע וכיוב', בהתאם להנחיות מהנדס העיר.

יש לציין כי בתכנית המתאר, הפרויקט ממוקם באזור מרכז עסקים ראשי מטרופוליני, סמוך לתחנות להסעת המונים (מפגש קווי הרכבת של הקו האדום והירוק) ולבינוי בגובה עד 40 קומות (השוק הסיטוני, דרום הקריה).

מאחר ומיקום הפרויקט בסמוך לתחנת קרליבך ועל צומת צירי תנועה חשובים כדרך בגין ויצחק שדה קרליבך מהווה נקודת ציון עירונית להתמצאות כלל עירונית החליטה הועדה כי חריגה מנפחי הבניה וגובה הבינוי המוצעים בתכנית המתאר נכונים במקרה זה. בפני הועדה הוצגה גם חלופה להקמת מגדל בן 67 קומות, אולם הועדה סברה כי גובה בינוי של כ- 55 קומות הינו נכון וסביר יותר.

באשר לקישור לתחנת קרליבך של הרכבת התחתית- בעת הוצאת היתר הבניה תחליט הועדה האם נדרש מעבר תת-קרקעי בין תחנת קרליבך ומגדל בית מעריב והאם קיימת היתכנות פיזית להקמתו ובהתאם לכך תירשם זיקת הנאה לציבור בדרכי המעבר מן התחנה לכניסות אליה ועל היזמים יהיה לקדם הסכם הבנות מול נ.ת.ע לגבי תחזוקת המעבר והכניסות מהמגדל לתחנה.

לאחר אישור הועדה המקומית, תועבר התכנית להפקדה בוועדה המחוזית.

אדריכל התכנית: משה צור אדריכלים בוני ערים בע"מ

מתכנן פיתוח נוף: האוסמן אדריכלים ובוני ערים

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן