נצבא מעוניינת לרכוש את התחנה המרכזית החדשה

היום פורסם באתר NRG כי חברת נצבא, בעלת השליטה לשעבר בתחנה המרכזית החדשה בתל-אביב (שהחל מינואר נכנסה להקפאת הליכים), היא אחד משני גורמים בלבד שפנו לאחרונה לנאמנים, והגישו הצעות לרכישתה. גורם נוסף שהגיש הצעה בא דווקא מתחום הקמעונאות.

נצבא השייכת לאיש העסקים קובי מימון, רכשה לקראת תחילת 2010 את ההחזקות בתחנה המרכזית החדשה לאחר שספגה על עצמה חוב בסך 193 מיליון שקל לבנק דיסקונט שקוצץ לחוב של 138 מיליון שקל בלבד. אולם לבסוף נכנעה נצבא מפאת החובות שנצברו לתחנה עוד לפני שעברה לשליטתה והתחנה המרכזית נכנסה להליך של הקפאת הליכים 26 שנה אחרי תחילת בנייתה. היקף החובות של התחנה נאמד ב‭1.1-‬ מיליארד שקל, כאשר חלק ניכר מתוכם לחברת נצבא עצמה. לאחרונה ניסו הנאמנים לקבל רישיון הפעלה זמני לתחנה, לאחר שזו פעלה ללא רישיון במשך שנים רבות, ובימים אלה ההליך צפוי להסתיים.

עוד נכתב בכתבה:

כשהתחנה נקלעה להקפאת ההליכים העריכו בעלי עסקים במקום כי נצבא תנסה להשתלט עליה שוב – הערכה שמתבררת כעת כנכונה. נצבא מחזיקה ב‭72%-‬ ממניות התחנה, חברות התחבורה דן ואגד מחזיקות ב‭23%-‬ נוספים ו‭5%-‬ נמצאים בידי משפחת יונה, שחידשה את בניית התחנה ב‭1983-‬ באמצעות חברת חפציבה. נאמני התחנה מתכוונים לפנות לאגד ולדן ולנסות לצרפן לחברות המגלות עניין בתחנה במטרה למקסם את ההצעות לגביה.

"זו תקופה לא קלה למכירה של עסקים בתהליך כזה‭,"‬ אומרת רו"ח שרון, "בעבר כשעסק הוצע למכירה עטו עליו מיד קופצים רבים ולא היתה כל בעיה למכור אותו. היום אין לאנשים כסף והם לא ממהרים לרכוש סוג כזה של עסק. לכן קיבלנו שתי הצעות בלבד‭."‬

מכירת התחנה מורכבת מאוד, הן בשל החובות והן בשל חוסר הוודאות לגבי תוכניות השהות בה מצד אגד ודן. כמו כן, התחנה סבלה בשנים האחרונות מהזנחה גדולה בכל הקשור לתחזוקתה ויש בה מאות חנויות לא פעילות בשל המצב שאליו הגיעה.

לינק לכתבה : http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/407/339.html

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן